ניתוח עפעפים
דיון מתוך פורום צניחת עפעפיים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
אני סובלת מיובש חזק בעינים מספר שנים מטפלת בתחליפי דמעות יש לי צניחה רצינית בעפעפים בתקופה האחרונה .הנני בת 63 בעבר רופאי עינים לא המליצו על ניתוח כי הוא עלול להחמיר את היובש שאלתי האם לדעתך ניתוח עפעפים אכן יחמיר את היובש?
Rachel שלום, אכן, ניתוח לתיקון צניחת עפעפיים יכול להחמיר תופעות של עין יבשה. יחד עם זאת, אין התוויית נגד מוחלטת לביצוע הניתוח במטופלים עם עין יבשה. חשוב להעריך את דרגת היובש ואת חומרת צניחת העפעפיים. במצבי יובש לא חמורים ניתן לבצע ניתוח שמרני להרמת העפעפיים. קיימות דרכים להתמודד עם תופעות של יובש שמתעוררות בעקבות הניתוח, כמו טיפול בתחליפי דמעות, החדרת פלאגים לפונקטות וכדומה. הייתי ניגש להערכה לרופא עיניים אוקולופלסטיקאי, אם את אכן שוקלת ניתוח. בהצלחה, ד"ר זיידר.