עפעפיים נפוחות
דיון מתוך פורום צניחת עפעפיים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר זיידר שלום, בת 52, יש לי עפעפיים נפוחות כל הזמן, כמו אחרי שינה. לא רואים אצלי את הקפל מעל הריסים. האם יש מקום להתערבות כירורגית ? והאם הקופה (מכבי ) מכסה ?
בתיה היקרה שלום! הספטום האורביטלי (הקרום הארובתי) מהווה מחסום בפני בליטת שומן ארובתי קדימה אל העפעפיים. לעיתים, בגלל נטייה / מבנה עפעפיים משפחתי, או שינויים שמפתחים עם השנים - בולטת ריקמת השומן הארובתי אל העפעפיים וגורמת למראה נפוח של העפעפיים. בניתוח בלפארופלסטייה ניתן לסלק את השומן הבולט ולתת מראה פחות נפוח של העפעפיים. הניתוח מתבצע בד"כ בהתווייה אסתטית, אלא אם כן מלווה בצניחת עפעפיים אמיתית (פטוזיס, שבו גם קיימת "בעייה" של השריר המרים את העפעף). למיטב ידיעתי בלפארופלסטייה אינו ניתוח שמאושר במסגרת הביטוח של מכבי - אך הייתי פונה בכל מקרה לייעוץ רופא עיניים של הקופה על מנת לבדוק הנושא. בהצלחה, ד"ר ניר זיידר רופא עיניים מומחה בפלסטיקה של העין http://sites.google.com/site/nirseider/ אתר אינטרנט