אפשר בבקשה הבהרה לתשובה לתיקון כיפת הנרתיק

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

10/08/2023 | 13:26 | מאת: jn

תודה רבה. אי אפשר לשאול את כל זה רופא בכאשר אצלו. גם כי אני בהיסטריה ולא חושבת בצורה שקולה וגם כי אין לו זמן וסבלנות. ממש תודה. 1. פרמטריום = cardinal ligaments? 2. חשבתי שב total לא כורתים fornix אבל ב radical כן כורתים. האם הבנתי נכון שבשניהם חותכים צוואר רחם מתוך פורניקס ואת הפורניקסים (מה שנשאר מהם) תופרים אחד לשני. 3. פורניקס הוא גם ככה חוליה חלשה (נקרע גם ביחסי מין רגילים עם רחם וללא אונס). וכאן עוד תופרים והופכים אותם (מקמור לקעור, או ההפך תלוי איך להסתכל על זה) ויש גם עניין שמתיחה (כי ליגמנט מחובר עליו). אם לחתוך מתחת וממש קצר אז כיפה תקבל תמיכה יותר טובה משרירי רצפת אגן מלמטה ואז יותר בטוח בהרמת משקל / שיעול למשל, הם יתנו קונטרה ללחץ וכך תנועה תהיה קטנה יותר ופחות סיכון. יש קצת בעיה של לחץ מעי מהצד שני (האחורי) כי הוא כנראה יכנס לשם אבל אפשר לחשוב על איך למנוע את זה. למה לא? אז שיהיה קצר, מה אכפת לי. (אני מבינה שכל הבלגן הזה כדי שאישה תוכל לקיים יחסי מין לאחר הניתוח. אני לא אגיד מה אני חושבת על כל זה רק אציין, שלי זה לא משנה, אני מעדיפה חוזק ובטחון לכן אפשר לעשות לי ניתוח בצורה קצת אחרת) . 3. לעשות רחם תלת מימד כבר מאוחר בשבילי אבל למה לא להחליף נרתיק בתלת-מימד אז לא תהיה בעיה של צניחה, כיפה לא תפתח, לא יהיה סרטן . יש בעיני רק פלוסים.... החיים היו כמעט כמו קודם. 4. למה הופכים את כיפת הנרתיק. בשביל אורך ויחסי מין, אז אם זה לא חשוב. אפשר לא להפוך ובעצם לעשות תפר רציני - יהיה תפר בעומק של כ-2 ס"מ לפחות, סיכוי להקרע יהיה משמעותית נמוך יותר. וגם פורניקס בצורתו הטבעית. אפשר יהיה לעשות את זה כאשר הכיפה תקרע?

17/08/2023 | 22:02 | מאת: א

קראתי שהספקת דם לחלק העליון של נרתיק (איפה שהכיפה) זה מ uterine artery. כיוון שהיא לא קיימת לאחר הניתוח, אז אני מבינה פחות דם מגיע לכיפה אם היא בחלק העליון. אז אולי לעשות נרתיק קצר יותר ולתפור בחלק האמצעי של הנרתיק איפה שהספקת דם לא נפגעה (אני מדברת על תיקון כאשר זה שקיים יקרע למרות שהייתי מעדיפה כבר עכשיו ולא לחכות) וכך יש סיכוי יותר טוב שלא יקרע אולי. שורה תחתונה: אולי להוריד לי תפר יותר נמוך, זה נשמע לי יותר בטיחותי.

שלום, לא מוכרת לי פרקטיקה של היפוך הנרתיק בעת ביצוע כריתת רחם. בנוגע לאספקת הדם לאזור הנרתיק יש אספקת דם עשירה גם לאחר כריתת הרחם וחסימת עורקי הרחם. בברכה

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן