חידוד תשובה לטיפול בלייזר

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

18/07/2023 | 17:58 | מאת: ע

האם הבנתי נכון שלדעתך טיפול בלייזר לכיפת הנרתיק קרוב לוודאי לא יעזור אבל נזק לא יגרם, נכון? השאלה האם הכוונת לייזר לתפר לא יגרום לו להפתח? אני אחזור על פעולה כל חצי שנה עד שאמצא פתרון אחר כגון החלפת נרתיק במשהו (כמו שעושים לנדים ל עוברות כריתת נרתיק מלאה בגלל סרטן)

19/07/2023 | 10:03 | מאת: ע

ראשית תודה על הסבלנות שלך. זה לא ברור מעליו, אני מעריכה זאת גם אם לפעמים זה לא נשמע ככה. כאשר אני אצל רופא אני בכזה לחץ שכל מילה גורמת לבכי ואז אין עם מי לדבר בכלל. אני גם לא יכולה להשלים עם המצב, לא מבחינת הכיפה ולא מבחינת הצניחות. חשבתי אולי להוסיף זריקת קולוגן לתפר ומסביב כדי לגרום לצלקת היפרטרופית. זאת צלקת עבה ואני ארגיש יותר טוב עם זה. בנוסף היא בולטת ולדעת יותר קל לראות אם יש בה "חור" או סדק או משהו.

חשוב להבין שאין כבר תפר שעלול להיפתח. בשלב זה הפצע הניתוחי כבר התאחה והנרתיק כולל אזור כיפת הנרתיק שלם ואין חשש שיקרע או שיפתח כולל כשמקיימים יחסי מין. ולגבי צניחת אברי האגן, אין טעם או הצדקה לבצע הליך ניתוחי (שיש בו סיכון כמו כל הליך ניתוחי) שמטרתו למנוע הופעת צניחה בעתיד. במידה שתופיע (ואין שום הכרח שתופיע רק בגלל שעברת כריתת רחם), תמיד ניתן יהיה לטפל בכך. נהפוך הוא, קל יותר לתקן ניתוחית צניחת אברי האגן כאשר דרגת החומרה שלה יותר מוחשית ומתקדמת. אין משמעות לטיפול בלייזר שלא בהתוויות הרפואיות המוכרות שנבדקו (אטרופיה שלאחר גיל המעבר, דרגה קלה של בריחת שתן וכו') ואין סיבה לחפש מתחת לאדמה טיפולים תערבותיים ויקרים רק כדי למנוע בעייה בעתיד שיתכן מאד כי כלל לא תתרחש. את חייבת לעשות מאמץ להסיר את הדאגות הללו ולהמשיך בחיים הרגילים. בברכה

22/07/2023 | 12:04 | מאת: H

תודה לגבי כיפת הנרתיק - לא בטוח שלא יפתח…. כי א. אני כן מקבלת באזור זה מכות בגלל הספורט שלי, ב. יש לי בקע טבורי כבר שנים אז למה שכאן טישו יהיה יותר חזק , ג. יש לי עור מאוד דק גם ככה אז לאחר מנופאוזה יהיה עוד יותר גרוע. ד - אטרופיה תתחיל אצלי מוקדם מהצפוי (למעשה כבר התחילה) והיא גורם לפתיחה, תאורטית יש לי עוד הרבה שנים לחיות אז עייפות החומר תגרום. מה שכן קצת מוריד את הסיכון זה שלא יהיה יחסי מין (אין מתיחה באף כיוון), שיעול אני מכבה עם מסטיק ויציאות רכות כי יש נורמלקס ונרות גליצרין פעמיים ביום שלא יהיה משקל במעי. לגבי צניחה נראה לי לא הבנת אותי נכון. מצב אידאלי היה בזמן כריתת רחם להחליף אותו בתלת מימד/ סיליקון/ רשת, פשוט לשים את הדבר הזה במקום רחם בין broad ligaments ואם צריך לחזק לאנשהו. ככה האנטומיה היתה נשמרת. אבל לא עושים ניתוח ככה וגם אני לג ידעתי… מה שאני רוצה עכשיו זה בעזרת רשתות לסמלץ רחם שכל האנטומיה תחזור (בערך כי אין כבר רחבים וכנראה אין פאוצים כפי שהיו). אני רוצה לעשות דרך הבטן. אל אני אעשה כאשר תהיה צניחה רצינית, אני אצטרך לתקן גם נרתיק וגם שרירים יפגעו. ככה נרתיק ושרירים תקינים בינתיים. זאת הסיבה שאני רוצה להקדים. ניתוח / טיפול יקר או לא לא פרמטר. אני גם עושה פרטי אז נשים אחרות לא נפגעות מזה.

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן