שאלות נוספות על פסארי

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

30/05/2023 | 16:04 | מאת: ש

שלום א. האם פסארי מחליש ריצפת אגן. כלומר יש משהו שתומך ולכן שרירים פחות עובדים. ב. האם אפשר לעשות קגל עם משקולות (טמפון בפנים אליו קושרים משוקלת מיוחדת ומבצעים תרגילים) כאשר פסארי בפנים. ג. איזה פסארי ואיך מתבצע כל התהליך. אני רוצה שרופא יכניס פסארי ויוציא כעבור חודשים שלושה או יותר לניקוי. אני לא רוצה להתעסק בזה. אני לא פעילה מינית. האם יש חיה כזאת? ד. האם פסארי יעכב התקדמות צניחה. כרגע אני דרגה 1 ועושה פיזיו אבל ברור לי שזה לא ישאר שם. אין לי רחם ולכן מעי יושב על שלפוחית ונרתיק והורס ליגמנט של שלפחוית (שלא בנוי למשקל כזה). כלומר לא משנה כמה אני אחזק שרירי רצפת אגן וקור, התקדמות צניחה היא בלתי נמענת. אני רוצה לעכב קצת כדי שניתוח לתיקון יהיה בעוד 4 שנים ואז עבור 4 שנים עוד תיקון והנה כבר ילדה שלי גדלה ואפשר למות.

30/05/2023 | 16:06 | מאת: ש

האם פסארי יתן אולי מענה לקרע בכיפה. כאשר יהיה לחץ מהבטן על כיפה הוא יתן קונטרה יחד עם שרירי נרתיק ויחזיק. כלומר יתן לי קצת זמן כאשר הכיפה תקרע (המעי לא יפלו החוצה מיד)

שלום, א. פסרי אינו מחליש את שרירי רצפת האגן אך גם לא מחזק אותם ב. אין מניעה לבצע תרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן בנוכחות פסרי אבל הטוב ביותר הוא להיוועץ בנושא זה בפיזיותרפיסטית מומחית בשיקום רצפת האגן ג. להתאמת פסרי מומלץ לפנות לרופא העוסק באורוגינקולוגיה. ישנן גם פיזיותרפיסטיות המבצעות בעצמן התאמת פסרי. ד. צניחת אברי האגן בדרגה 1 אינה מצריכה על פי רוב טיפול בפסרי וניתן להסתפק בתרגילים לחיזוק שרירי רצפת האגן. אין הכרח שהצניחה תחמיר ובמידה שכן תמיד ניתן יהיה לטפל בכך. ה. קרע ספונטני בנרתיק שנים לאחר ניתוח הינו ארוע נדיר ביותר. אין שום סיבה להניח שארוע כזה יתרחש ובוודאי שאין צורך בטיפול פולשני כלשהו כדי למנוע בברכה

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן