רקמת גרעון באזור התפרים לאחר לידה

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

07/02/2023 | 12:45 | מאת: רעות

שלום ילדתי לפני ארבעה וחצי חודשים בלידה נרתיקית. תפרו אותי ועדיין כואב לי באזור רצפת האגן. אתמול נבדקתי אצל רופאה שאמרה שיש לי רקמת גרעון. היא הסירה אותה וצרבה את האזור. ואמרה שעליי לעשות עיסויים באזור 5 פעמים ביום למשך שבועיים ולמרוח אובסטין פעמיים ביום. רציתי לשאול האם העיסוי לא פוגע בתהליך ההחלמה? והאם הוא אמור לגרום לכאב? כלומר באיזו עוצמה עליי לעשות ובמשך כמה זמן בכל פעם? תודה רבה!

רעות שלום, מזל טוב ללידתך! העיסוי לא פוגע בהחלמת הצלקת והכוונה היא לא להפעיל כח עז בעיסוי אלא בעדינות. מטבע הדברים המגע באזור שמחלים עלול לגרום לאי נעימות מסויימת. אפשרות נוספת שהייתי ממליץ עליה היא לפנות לפיזיותרפיסטית מומחית לרצפת האגן. היא תוכל להדריך אותך מה בדיוק לעשות ברקמה ובאיזו עוצמה ולסייע בנושא הכאב. בברכה

09/07/2023 | 02:50 | מאת: דבורה

שלום ילדתי לפני חודש וחצי, עם קרע דרגה 3B. הייתי אצל רופאת נשים שאמרה שהכל בסדר, התפרים בסדר וכו' ויש לי רקמת גרעון. היא המליצה לי לחכות ולא לצרוב עכשיו. כל האזור מאוד כואב לי עדיין, קשה לי ללכת ולעמוד הרבה זמן. האם יש קשר לרקמת גרעון? וכמה זמן אמור לקחת לכאבים עד שהם עוברים? זה תקין שעדיין כואב?

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן