צניחת אברי אגן ? איניזמוס?

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

20/12/2022 | 10:57 | מאת: עדי

שלום . אני בת 33 . ברקע-אנדומטריוזיס- 3 ניתוחים לפרסקופיים. ולופוס. אני סובלת כבר למעלה מ- 6 שנים ממצב כזה של השלמת צאיה או בכלל התפנות צאיה בעזרת האצבע. מצב מאד מביך ולא נעים בכלל לדבר על זה. פניתי לפניי כ- 3 שנים לבדיקות שונות כולל דפוקוגרפיה ובדיקת לחצים. בדפוגרפיה- אובחן רקטוצלה -קדמי בינונית והתפשלות אנרקולטית -לא חסימתי. ואניזמוס. בבדיקת לחצים מנומטריה- לחץ בסיסי נמוך ,לחץ יזום נמוך, סבולת נמוכה, הופק אניזמוס, בלון לא נפלט . בבדיקת רופא לאחרונה- נמצא -רקטוצלה גבוה קטן עם אנטרוצלה רחם מוגדל , קיימת התעבות מימין. קצה מוביל קטן מ- 1 ס"מ. שורה תחתונה- אני סובלת מאד מהמצב. פניתי לפיזיוטרפיה-ביופידבק, אבל זה לא עזר. אפילו ליציאה רכה- אני צריכה להתפנות עם האצבע מהנרתיק. ממש מרגישה שהתכולה פונה שמאלה לכיוון הנרתיק. רוב היציאות שלי רכות בגלל טיפול במטוטרקסט שאני מקבלת ללופוס.- ועדיין לא מצליחה להתרוקן נורמלי. כבר לא יודעת מה לעשות. מצב מתסכל. מה המלצתך ? חוששת מניתוח.. השאלה עם יועיל ? מבחינתי גם קוצב וגם טיפול ברקטוצלה ובאנטרוצלה.-כבר מיואשת. לגביי השלפוחית- מאובחנת בשלפוחית כאובה, יש לי קצת דליפת שתן רק כאשר השלפוחית ממש "מפוצצת". אבל בדר"כ יש לי שארית שתן, אובחן גם בא"ס. למעלה מ- 3 שנים. שתן מהוסס ולעיתים צריכה להתאמץ.וגם לא תמיד מרגישה התרוקנות.

עדי שלום, אכן נשמע כמו בעייה מורכבת. מציע לערב גם רופא מתחום הכירורגיה הקולו-רקטלית (מעי גס ורקטום) לאור הממצא של התפשלות בדפקוגרפיה, ולשמוע מה דעתו. לפי הבדיקה הקלינית נשמע שהרקטוצלה אינו גדול עד כדי להסביר כליאת צואה ואי יכולת להתרוקן. לגבי השלפוחית - כדאי לבצע מדידת שארית לאחר התרוקנות (ניתן לבצע באולטרהסאונד). וגם להשתדל לא להגיע למצב של שלפוחית 'מפוצצת'. בברכה

21/12/2022 | 14:23 | מאת: עדי

תודה על המענה- פניתי לסוג מומחה בתחום כירוגיה הקולו... לפניי כשנתיים. ואבחנה שלו היתה איניזמוס ורקטוצלה בינונית. וההמלצה שלו היתה - לעלות את המקרה שלי לדיון(ואז התחילה הקורונה). שורה תחתונה- הלכתי לאיבוד.

04/05/2023 | 07:55 | מאת: רבקה

אני באותו מצב, ללא יכולת לאכול ובי מסרבים לטפל גם עכשיו כשאין קורונה. אני כבר איבדתי חצי ממשקל גופי, ולא מעניין אותם. צריך להתאחד ולתבוע.

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן