הבהרה לתשובה - לא הבנתי

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

12/12/2022 | 10:28 | מאת: א

שלום 1. אז לא הבנתי האם יש לי צניחת שלפוחית או לא (שלפוחית יושבת על שרירי רצפת אגן, נכון?), לפי נתונים למטה: לפני כריתת רחם, שילפוחית דבוקה לחלק עליון של רחם. גובה רחם 7, אורך צוואר 6, צוואר בתוך נרתיק מקסימום 3 סמ (לפי גוגל) = שלפוחית בגובה 8 סמ לפחות מעל גובה לאחר הניתוח. ז"א ליגמנטים של שלפוחית ארוכים מידי ולא מחזיקים אותה. 2. אני חייבת לדעת האם להמשיך לזלזל במגבלות או לא. אם אפשר לתקן בניתוח, לא נורא. אם יהיה יותר גרוע, אני אחשוב האם אני חייבת לקפוץ על טרמפולינה, חבל, ללכת עם 30 ק"ג על הגב וכו'. אנסה להשלים עם הנזק שנגרם כתוצאה מניתוח כריתת רחם. לא הייתי עושה כריתת רחם אם הייתי יודעת שזה מה שיקרה. חבל שלא מספרים על זה.

12/12/2022 | 10:33 | מאת: א

אני בכל מקרה עושה עוד כחצי שנה ניתוח פלסטי לתיקון פסיה, צלקת, בטן אז אולי גם לתקן שלפוחית. אני חייבת לדעת. אני לא אלך לרופא עד שאחליט לגבי הניתוח, שום טיפול אחר לא מקובל עלי.

1. לא ניתן לומר לפי הנתונים הללו. לא כך מדווחת בדיקה במטרתה לזהות / לכמת צניחת אברי האגן. ניתן בהחלט לפנות לרופא.ה מתחום האורוגינקולוגיה על מנת לעבור הערכה מסודרת שמכוונת לתמיכה / חולשה / צניחה של אברי האגן. 2. לעולם לא לזלזל בהמלצות הרפואיות ובטח שלא להסתמך על תיקון ניתוחי בעתיד. בכל ניתוח ישנן גם סכנות ובעיות פוטנציאליות. פתרון ניתוחי מומלץ רק במצבים בהם המצב מחייב ניתוח על אף הסיכונים הפוטנציאליים שכרוכים בכך. בברכה

15/12/2022 | 16:42 | מאת: א

את ההמצלות הרופאים היו צריכים לתת לפני הניתוח ולא אחרי אז אולי לא הייתי עושה ניתוח וחיה טוב מאוד. איכילוב בכלל בדף מידע שלהם כותבים שאין תופעות לוואי ארוכות טווח (כגון צניחות, בעיה בכיפת הנרתיק, בעיה ביחסי מין וכו) לאחר כריתת רחם. מאוחר מידי. עכשיו אני מתכוננת לניתוח כל שנה שנתיים עד לא אתעורר מהניתוח. אני רוצה או חיים שלי בחזרה או למות.

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן