רקטוצלה.............

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

26/07/2022 | 23:19 | מאת: שני

שלום. אני בת 34 אובחנתי עם רקטוצלה דרגה בינונית לפני 3 שנים. בבדיקה אובחן אף התפשלות אנרקוטלית. למעשה ניסיתי לעשות פיזוטרפיה ביובידפק אבל זה לא באמת עוזר. כי תמיד אאלץ לאעזר באצבע מהנרתיק כדי לרוקן את השארית. ולעיתים בכלל לא ארגיש צורך להתפנות . כי כביכול הצואה בתוך כיס שפונה לכיוון הנרתיק ואין לחץ על הרקטום. יש לי גם היחלשות של כיס השתן...לעיתים יש לי בריחה. השאלה - מה עושים? אני יכולה לחיות עם זה... אבל א"א לחיות עם זה כל החיים זה מבחינתי סוג של נכות. ניסתי לדחות את הקץ...ולהתעלם מהתופעה . אבל היא קיימת. מתי השלב שממליצים לפנות לניתוח ? אני מפחדת וחוששת שזה לא יעזור. למרות שכבר המליצו לי... השאלה היא- האם ניתוחים מהסוג הזה עלולים לסבך עוד יותר את ההריונות הבאים? חוץ מניתוח קיסרי שבכל מקרה אצטרך. (בעבר לידה בחתך טי). אודה מאד למענה.

שני שלום, את מתארת היטב את המנגנון שבו צניחה במדור האחורי (רקטוצלה) גורמת להפרעה חסימתית ביציאות. ואכן בבעייה הספיציפית הזו לפיזיותרפיה יכולת מוגבלת לעזור וגם לשימוש בתומכן נרתיקי (פסרי) כיוון שהתומכן בד"כ ממוקם גבוה בנרתיק, מתחת לצוואר הרחם בעוד שהבעייה היותר משמעותית ממנה את סובלת הינה בדופן האחורי באזור שקרוב לפתח הנרתיק. ממליץ לפנות להערכה קלינית ע"י מומחה.ית באורוגינקולוגיה ורצפת האגן על מנת להתרשם מהמצב ולייעץ האם תיקון ניתוחי צפוי לשפר (תלוי בחומרת הצניחה ובמיקום האזור המוחלש). אם ממילא את מועמדת ללידות בניתוח קיסרי הרי שזה פחות בעייתי כי עיקר החשש מפגיעה בתוצאות התיקון קשורה בלידה נרתיקית נוספת ופחות בעצם ההריון. בברכה

27/07/2022 | 09:55 | מאת: שני

תודה על התשובה המפורטת. בבדיקה שעשיתי לפני 3 שנים אצל פרופסור ממומחה בתחום הכירוגיה של רצפת האגן כתב שנמצא בבדיקה קלינית רקטוצלה דרגה בינונית. ורקטלית טונוס מוחלש. מה זה אומר לגביי הטונוס המוחלש ? עדיף לפנות לניתוח ? או להמשיך לחכות...? מה שכן- ברור לי שיום אחד אגש לטפל בבעיה.

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן