דלף צואתי ודיסנרגיהv

דיון מתוך פורום  כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן

14/09/2021 | 10:11 | מאת: שי

שלום, אני לאחר לידה עם קרע 3. סובלת מבריחות צואה וגזים ללא שליטה. ביצעתי בדיקת מנומטריה ואשמח אם תוכל בבקשה לשפוך אור על הממצאים: דלף צואתי, דיסנרגיה, לחץ בסיסי מוגבר, לא הופקה הרפיה של התעלה בלחיצה, בלון לא נפלט. האם זה יכול להסביר את הבריחות מהן אני סובלת? ומה הטיפול שנהוג? תודה.

שי שלום, דווקא התיאור שאת מצטטת יכול להסביר את ההפך מדליפת צואה כלומר קושי בריקון המעי. דיסנרגיה מבטאת כיווץ יתר בשרירי הסוגר ורצפת האגן בעת ניסיון להטיל צואה, קרי העדר הרפיה של השרירים הללו שהינה חיונית על מנת לעשות קקי (בלשון פשוטה). בריחת צואה מנגד נגרמת ככל הנראה מנזק בתפקוד הסוגר שהינו משני לקרע שחווית בלידה. טיפול במצבים הללו רצוי שיכלול פיזיותרפיה בהנחיית פיזיותרפיסטית לרצפת האגן עם הכשרה יותר ספיציפית בתחום האנו-רקטלי וכן נוירומודולציה (טיפול באמצעות דחפים חשמליים שמטרתם לשפר את הבקרה העצבית על הפעלת שרירי הסוגרים) באמצעות קוצב סוגרים.

20/09/2021 | 16:25 | מאת: שי

תודה רבה על המענה אז איך זה יכול להיות שזה מה שיוצא בבדיקה אני חווה את ההיפך הגמור. יש לי בריחות לא יכולה להתאפק בכלל חייבת להגיע ישר לשירותים ברגע שמרגישה. יש סיכוי שטעו בבדיקה שלי?

מנהל פורום כירורגיה גינקולוגית - ניתוחי רצפת האגן