TUIP או TUR-BN

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

01/04/2014 | 09:29 | מאת: יריב

שלום, בן 41 עם בעיות במתן שתן (ביצעתי אורודינמיקה, אולטרסאונד, CYSTOCOPY ) ערמונית 1.5 , 27 גרם שארית שתן 260cc זרימה מירבית 9.3 עפ"י האורולוג ישנה חסימה שנובעת ממבנה אנטומי מולד ממצא בשופכה: רירית ממברנוזית ולשכת ערמונית מגורה עם שטפי דם תת ריריים, אונות ערמונית קטנות, צואר מורם. מקווה שרשמתי את כל הנתונים... ההמלצה של האורולוג המטפל הוא לבצע TUIP למרות שעם הזמן זה נחסם אבל עדיף מלהסתכן בתופעה של שפיכה אחורה, שמבחינת הסטטיסטיקה (לתופעה זו ) עדיפה מ TUR-BN. פניתי לעוד מומחה פרופסור נתיב שהמליץ על TUR-BN מה דעתך? האם יש עוד שיטות סגורות לטיפול בבעיה? תרופות לא עזרו... תודה!!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב. שתי הגישות הן דרך השופכה. ב TURP- מסירים את רקמת הערמונית שאולי חוסמת באזורץ ב TUIP או BN רק חותכים באיזור הצוואר במטרה להקל על התסמינים. כדאי לבחור אורולוג מומחה מנתח מיומן. את פרופ' נתיב מכירה היטב והוא מצויין.

06/04/2014 | 18:16 | מאת: יריב

תודה רבה על התגובה!! הניתוחים והשוני בניהם מובנים לי מאד וגם תופעות שיכולות לצוץ לאחר... לגבי מי שעבר TUIP, הבנתי שעם הזמן זה נסגר שוב ואז צריך לעבור TURP או TUR-BN .... השאלה האם בגילי 41 , לא כדאי לעשות TUIP גם בגלל התופעה של שפיכה אחורנית ? או שכדאי כבר לבצע את TUR-BN ? תודה!!

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת