PSA מ18 ל5.4 בתוך חודשיים

דיון מתוך פורום  ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת

26/12/2012 | 11:07 | מאת: אלון

אבי בן 64, לאחר אירוע מוחי (דמם) לפני כ 7 שנים, לא עישן מעולם. מטופל בתרופות אנטי אפילפטיות, יל"ד. בבדיקה שגרתית לפני סוכות נמצא PSA 17.8 בערך, והיום התקבלה התשובה החדשה 5.4 בתקופה ההיא של ה-17.8 חווה בריחת שתן, צריבה ותכיפות במתן השתן, אבי רופא שיניים במקצועו השתמש אוגמנטין 875מ"ג מכיוון שהניח שמדובר בדלקת בדרכי השתן, בוצע אולטרסאונד שלא מצא חריגות הגדלה קטנה סבירה לגיל, ללא שינויים. מה הלאה? האם לרוץ לביופסיה? האם לחכות עוד חודשיים שלושה ולבצע שוב בדיקה לראות אם הPSA שוב בירידה? תרבית שתן עדכנית-נקיה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום רב, לפי מה שאתה מספר כנראה ה PSA הגבוה היה בעת דלקת בשתן, ושלאחר נטילת אנטיביוטיקה ובהעדר תרביות חיוביות כעת ה PSA ירד. חשוב להשוות את רמתו העדכנית לרמה שהיתה לפני הדלקת ולדגעת אם יש תסמינים (או אם היות)- במתן השתן, שגם הם משפיעים. אם מדובר ברמת PSA "הבסיסית" שלו אזי אין כרגע צורך בביופסיות. אם ה PSA עולה שוב אחרי כ- 3 חודשים כדאי לשקול זאת. בכל מקרה צריך לעבור בדיקה גם אצל אורולוג.

29/12/2012 | 12:17 | מאת: אלון

אבי עבר בדיקת תרבית השבוע-NO GROWTH לא היו ערכי PSA קודם לבדיקה ההיא בסוכות אז אם הבנתי אותך נכונה, להמתין 3 חודשים ולבצע בדיקת PSA חדשה האם לבצע בדיקות נוספות בעוד 3 חודשים?FREE PSA לדוגמא ביקר אצל 2 אורולוגים בבדיקה דיגיטלית לא הורגשה/נמצאו ממצאים חריגים

מנהל פורום ערמונית (פרוסטטה) מוגדלת