חשיש, אלכוהול, פלוטין, זודורם, קלונקס ומה שביניהם

דיון מתוך פורום  פסיכיאטריה

06/04/2007 | 20:32 | מאת: שירן

קצת מורכב אבל אני ממש זקוקה לחוות דעת נוספת. הכל התחיל משימוש לרעה שעשיתי בחשיש ובאלכוהול לפני כשנה. הגעתי לטיפול לא כי אכפת לי להיות חשישניקית במצבי הקשה אבל לא רציתי להיות אלכוהוליסטית וכבר הייתי בעיצומה של בעיית שתייה. הפסיכיאטר החליט על טיפול משולב- גם שיחות וגם טיפול תרופתי. השיחות איתו לא עזרו לי כל כך אף פעם ולכן בחודש האחרון החלטתי להפסיק את השיחות איתו ומצאתי פסיכולוגית אחרת שעוזרת לי מאוד. הטיפול התרופתי שהוא רשם לי היה פלוטין 20 מ"ג ביום. בגלל שזה עשה אותי היפרית ירדתי, בהמלצתו, לכדור אחד ביומיים. הפלוטין לא השפיע עליי, כנראה גם בגלל שהמשכתי לשתות הרבה. באיזשהו שלב הצעתי שירשום לי כדור שינה כדי לעזור לי לרדת מהאלכוהול כי לא הצלחתי להפסיק לבד, ואכן הוא רשם לי זודורם (סטילנוקס). בהתחלה לקחתי כדור אחד לפני עלייה למיטה. הוא באמת הרגיע אותי, הרדים אותי ונתן לי שינה טובה. מאז השימוש בזודורם הפסקתי לשתות (כמעט) לחלוטין והחיים אכן השתפרו פלאים. בעקבות מוות של הכלבה שלי שהיייתי קשורה אליה בטירוף והאבל שהייתי שרויה בו עליתי בחזרה לפלוטין אחד כל יום (בהמלצת הפסיכיאטר כמובן). במשך הזמן הבנתי שהזודורם ממש מרגיע אותי והתחלתי לקחת אותו כשעה לפני העלייה למיטה כי רציתי להינות מהרוגע שהוא משרה עליי. הייתי נוטלת אותו ונשארת ערה כדי להנות מהתחושות שהוא משרה. כשרציתי ללכת לישון אז ההשפעה של הכדור הייתה פגה ואז כדי להרדם הייתי לוקחת עוד אחד. אז כבר זה שני כדורים. הזודורם הרגיע אותי ומרוב שנהניתי מההשפעה שלו הייתי נשארת ערה ואז לוקחת עוד קצת כדי להרדם. כך שהגעתי לכ- 4 כדורים בלילה. סיפרתי את זה לפסיכיאטר שלי וביקשתי שיתחיל לי גמילה מזה אבל הוא המשיך לרשום לי זודורם (וביקש ממני להרגע בכמויות). בעקבות משבר קשה נוסף שעלה שבוע שעבר התחלתי להשתמש בזודורם אפילו עוד יותר ככדור הרגעה (רק עכשיו אני מבינה את זה) והתחלתי לקחת הרבה כדורים (אחרי שהייתי תחת השפעתו הייתי לוקחת עוד) עד שזה הגיע למצב השבוע שבעשרים וארבע שעות נטלתי כ- 15 כדורים. הבנתי את זה רק בדיעבד כשהתעוררתי, ההשפעה של הכדורים פגה וספרתי כמה כדורים נשארו. מיד התקשרתי לפסיכיאטר שלי וביקשתי שנפסיק את הטירוף הזה. נפגשנו היום והוא רשם לי קלונקס כדור אחד ביום (0.5 מ"ג) וכדור אחד בלילה למשך חודש בתור התחלה. הייתי רוצה לדעת מה אתם אומרים על כך בהתחשב בעובדה שאישיות יותר התמכרותית משלי כנראה לא קיימת בעולם והבנתי שקלונקס הוא כדור מאוד ממכר. השערתי היא שהפסיכיאטר שלי לא יודע שהתחלתי לעבוד ובגלל זה הוא רשם לי לקחת את הקלונקס גם בבוקר. אני לא חושבת שיש לי צורך או אפשרות לקחת את זה בבוקר בגלל העבודה. בנוסף, טוב לי ואני רגועה כשאני בעבודה. אני חושבת שכדאי לי לקחת כדור אחד בערב כדי להרגע ולהרדם במשך כשבועיים ואז להתחיל לרדת בהדרגה, שהרי מה שחסר לי עכשיו בחיים זה להתמכר לעוד סם. מה דעתכם על האבחנה שלי? האם אפשר להפסיק עם הזודורם במכה לטובת הקלונקס והאם אני אצליח להרדם בלילה? ואם לא, האם אני אוכל לקחת זודורם אחד או שניים? ושאלה אחרונה- אני רוצה לצאת היום בלילה ולשתות כשתי כוסות אלכוהול (אני כבר לא שותה כמו בהמה) ולקחתי בצהריים 0.5 קלונקס. האם זה יסבך אותי? כי ממש ממש בא לי לצאת.. תודה מראש, שירן.

לקריאה נוספת והעמקה
10/04/2007 | 00:19 | מאת: מירי 2

שירן אני קוראת אותך וחושבת האם לכתוב לך, מפני שלשאלות הספציפיות לגבי הכדורים אני לא ברת סמכא לענות. ובכל זאת- עשית דבר גדול בזה שהפסקת עם השתיה. תשמרי עליך מכל משמר בקטע הזה כי נוכחת לדעת כמה את מתמכרת. גם לכדורי השינה התמכרת בעצם, טוב שאת מודעת ומבקשת עזרה. קלונקס הוא כדור ממכר. גם במינונים נמוכים קשה לרדת מהתרופה הזו, להיפך רוצים להעלות מינון. (בהתמכרות כמו בהמתכרות...) בכל אופן אני. ועכשיו תודה לאל אני מצליחה לחיות בלעדיה. מציעה לך לנהוג במשנה זהירות עם כדורי הרגעה ושינה למיניהם. אם את לא צריכה לקחת קלונקס בבוקר אז למה לקחת? עדיף למצוא רוגע בפעילות גופנית שגם משחררת וגם מרגיעה, ולהיות מודעת למה נכון לך ומה מסוכן. נשמע שיש לך את היכולת הזאת להבחין ולהעזר. שמרי על עצמך מירי אני עצמי לקחתי קלונקס שנים במינון נמוך לצד תרופה נוגדת דכאון או בלעדיה.

11/04/2007 | 01:11 | מאת:

לשירן כנראה שהתשובה קצת מאוחרת אבל את צודקת שיש לך נטיה להתמכרות. חשוב להיות אצל מטפלים שמתמחים בנושאים אלו ולהמנע מכל דבר העלול לגרום להתמכרות. כך גם אין כזה דבר שתי כוסות אלכוהול למי שכבר היה במקומות נמוכים אלא חייבים להפסיק לשתות בכלל, לא להשתמש בשום סמים ולהמנע מתרופות העלולות לגרום להתמכרות. חשוב להיות בשיחות ובטיפול תרופתי עד אשר תביני את המניעים שלך להתמכרות כי ישנן התמכרויות לא רק לחומרים. בהצלחה דר' גיורא הידש