תזונה לתינוקת בת שנתיים

דיון מתוך פורום  תזונת תינוקות וילדים

31/10/2019 | 23:44 | מאת: רונה

היי יש לי כמה שאלות אשמח אם תעזרי לי . הילדה שלי בת שנתיים ואני מזינה אותך במטרנה גולד שלב 3 היא אוכלת כל יום שני בקבוקים (180 מ״ל ) . חשוב לי לציין שאין לה תיאבון היא אוכלת קצת בעיקר היא אוהבת לאכול יוגורט ללא סוכר ( לבן)אני נותנת לה כוס חד פעמי כל יום . יש ימים שיש לה תיאבון וימים אין . היא לא אוהבת בשר ולכן אני נותנת לה כל יום כ 15 מ״ג טיפות ב רזל כדי למנוע אנמיה . שאלתי אליך האם את מציעה לגמול אותה מתמ״ל כי אולי זה משפיע על התיאבון שלה ? , מצד אחר את שוקלת להמשיך בתמ״ל עד שנתיים וחצי לפחות כי ככך אני בטוחה כי מקבלת השלמה תזונתית דרך התמ״ל . זאת דוגמא לתפריט יומי שלה : א.בוקר - רבע פיתה עם לבנה / חומוס/ 2 חלבוני ביצה בגודל מידיום . צהריים - אוכלת קצת במשפחתון כמה כפיות 5-6 כפיות מתבשיל + בקבוק מטרנה . א.צהריים מאוחרת- 5-6 כפיות מתבשיל משתנה כל יום אורז / פסטה / מרק עדשים / 50 גרם שניצל עם טחינה / מגדרה / 2 יחידות קבב( 40 גרם עם טחינה ) קישוא ממולא אורז / 1 יחידה בינונית תפוח אדמה מבושלת.. וכדומה הערה -וכל יום היא אוכלת כוס מלא לבן ( יוגורט) + חצי בננה. לפני שינה בקבוק 180 מ״ל מטרנה . האם הכמויות נראות לך בסדר והתפריט בסדר ? אני מודעת שהיא לא אוהבת בשא אדום לכן אני נותנת לה טיפות ברזל וזאת המלצת הרופא .

לקריאה נוספת והעמקה

בסדר שאת ממשיכה לתת תמ"ל בוקר וערב .בקשר לברזל אם התוצאות של בדיקות דם תקינות את לא יכולה לתת ברזל כך ,את צריכה ל התייעץ עם הרופא ילדים שלך . בקשר לתפריט נראה בסדר רק לא הבנתי איפה א ערב : את צריכה לתת לחם גבינה עם אבוקדו וביצה למה לתת רק לבנים של ביצה ?

02/11/2019 | 22:16 | מאת: רונה

אני נותנת לה לבן של ביצה כי היא מסרבת לאכול את החלמון שלה , נסיתי כמה פעמים אבל היא אבל היא נגעלת ממנו ומייד מוציאה אותו מהפה היא רק אוהבת את החלבון בקשר לארוחת ערב זה הצהריים המאוחרת שרשמתי ( אוכלת אותה בסביבות שעה 6 בערב ) ולפני שינה בשעה 9 אוכל תמ״ל

מנהל פורום תזונת תינוקות וילדים