לפרופ' זיידמן היקר

דיון מתוך פורום  תרומת ביציות

31/03/2010 | 06:29 | מאת: בתיה המודאגת

אני סובלת מכשל שחלתי מגיל צעיר , למעשה מעולם לא קיבלתי מחזור, ללא טיפול הורמונלי. בטיפול הכנה לפני תרומת ביצית התגלה נוזל בחלל הרחם. הרופא טוען שהנוזל נגרם בגלל שפתח צוואר הרחם שלי צר והריר האסטרוגני עולה לתוך חלל הרחם במקום לצאת החוצה כהפרשה רגילה. לאחר לקיחת פרוגסטרון הנוזל לא נראה באולסטרסאונד. באולטרסאונד רואים בברור שהרירית של צוואר הרחם היא עבה יותר ולכן נמנע הניקוז של הנוזל החוצה. נעשתה בדיקת פיפל שיצאה תקינה. בחיפוש אחרי מידע אודות הממצא החדש והמדאיג נתקלתי במאמר שפרסם פרופ' זיידמן על הנושא וחשכו עיני. המסקנה במאמר היא שלתופעה זו אין פתרון ידוע והפתרון הוא פונדקאות. שאלתי היא האם במקרה זה בו מקור הנוזל הוא לא מהחצוצרות,אלא מהפרשות, הרירית סדירה ויפה ואין נוזל ביום ההחזרה יש סיכוי להשתרשות?

לקריאה נוספת והעמקה

לא מוכר לי מאמר שפרסמתי שטוען כי הפתרון לנוזל ברחם הוא פונדקאות. בסה"כ מדובר בממצא שכיח שברוב המקרים חולף תוך כדי ההכנה. במקרים רבים ניתן להסתפק בשאיבת הנוזל או הריר מחלל הרחם (פעולה פשוטה מאד) לפני ההחזרה.

31/03/2010 | 15:43 | מאת: בתיה המודאגת

פרופ' זיידמן מצ"ב קישור למאמר שפרסמת http://www.e-med.co.il/emed/new/usersite/content.asp?CatID=6&ContentID=116066 כשמקישים בגוגל נוזל בחלל הרחם זה הקישור החמישי . הנוזל אינו חולף ומופיע בכל טיפול אך אני מצליחה לגדל רירית יפה ומיד לאחר לקיחת פרוגסטרון הוא נעלם. האם תשובתך נשארת בעינה? האם ניתן להכנס להריון? (למותר לציין כי כל טיפול של תרומת ביצית עולה בסביבות 30000 ש"ח). האם אתה נתקלת בהריונות כאלה? ואם כן למה במאמר הקביעה היא כל כך חד משמעית וקשה? אני באופן אישי מכירה עוד בחורה שקראה את המאמר ונבהלה מאד.

מנהל פורום תרומת ביציות