תרומת זרע מגבר יהודי, תרומת ביצית לא אנונימית, תרומת ביצית מארה"ב

דיון מתוך פורום  תרומת ביציות

13/03/2020 | 15:10 | מאת: ורד

האם נכון הדבר שמי שמקבלת תרומת ביצית, אסור לה לקבל תרומת זרע מגבר ישראלי שהוא גם יהודי או תרומת זרע מחו"ל מגבר יהודי? שנית, האם יש תרומת ביציות מחו"ל לא אנונימיות כמו עם בנקי הזרע בארה"ב עם תורם פתוח? ומדוע יש שוק משגשג של תרומות ביצית מאוקראינה אבל לא מארה"ב למשל? מה ההבדל? או שרק בארץ שוק הביציות הוא מאוקראינה וממזרח אירופה, ואילו במדינות אחרות בעולם שוק תרומת הביציות כולל גם תרומת ביציות ממדינות כמו אנגליה, צרפת, איטליה וממדינות ארה"ב?

לקריאה נוספת והעמקה

לא נכון שמי שמקבלת תרומת ביצית, אסור לה לקבל תרומת זרע מגבר ישראלי שהוא גם יהודי או תרומת זרע מחו"ל מגבר יהודי. יש בארה"ב תרומת ביציות לא אנונימיות. אוקראינה מאד אטרקטיבית לתרומת ביציות מאחר שיש לה חוקים סדורים בנושא, רפואה מפותחת בתחום, ובעיקר כלכלה מקרטעת בגלל המלחמה עם רוסיה, שמושכת אוכלוסיית נשים משכילה ומגוונת לתרום ביציות בעלויות מאד סבירות בהשוואה לארה"ב למשל.

16/03/2020 | 21:33 | מאת: ורד

לפי חוזר של מינהל הרפואה במשרד הבריאות (מס. 46/2011) אם הפריית תרומת הביצית נעשית באמצעות תרומת זרע, יש להשתמש בתרומת זרע של תורם מחו"ל או מתורם שאינו יהודי (סעיף 11): https://www.kolzchut.org.il/he/קבלת_תרומת_ביצית אם המידע הזה כבר אינו עדכני ויצא חוזר חדש או שאין התייחסות בפועל לחוזר, מה טוב.

מנהל פורום תרומת ביציות