קושי בבחינות

דיון מתוך פורום  קשיים בתפקוד לימודי

12/09/2013 | 10:33 | מאת: דנה

גילי שלום, אני לומדת שנה א' בתוכנית שהתחילה בסמסטר אביב והמשיכה לסמסטר קיץ. התוכנית אמנם לחוצה יותר כי הסמסטר קיץ נמשך רק חודש וחצי אך לא הרגשתי שהיה לזה השפעה על הלחץ שלי. אני בת 23 ובמהלך השנתיים האחרונות עברתי תהליך אישי פנימי של הורדת לחץ וחרדה כי הייתי ילדה מאוד רגישה והרבה דברים היו שוברים אותי. ההירגעות הזו השפיעה על הבחינה הפסיכומטרית שלי וכן על חלק מהמבחנים בסמסטר האחרון שכדי לא להיות לחוצה הגעתי קצת שאננה. הסמסטר נגמר בממוצע 84 דבר שלא סיפק אותי כי בשנות התיכון הייתי רגילה 90+ וכן כי להמשך הדרך לתואר שני נדרש 85-90 לפחות. במהלך הלימוד למבחנים גם, אותה תחושת שאננות כדי לא להכנס לפאניקה וללחץ אני כאילו מדחיקה את הפחד בדיבור פנימי ועל כן לומדת בצורה רגועה. ההדחקה של הלחץ לא מצליחה בבוקר המבחן שהבטן שלי מתהפכת ואני רצה לשירותים. גם בתיכון וגם כעת אני מסיימת אחרונה את המבחנים ובדרך כלל כשלא הספיק לי הזמן. בתיכון זה היה בסדר כי לרוב נתנו לי את העוד 10 דקות לסיים, כעת באקדמיה, כמו שאת בטח יודעת לא כך הדבר. אני לא יודעת לשים את האצבע אם אני לומדת פחות טוב, אם אני פשוט פחות טובה וצריכה להשלים עם זה או שאני באמת צריכה ללכת לבדוק חרדת בחינות/ בעיות של תוספת זמן. אשמח לשמוע את דעתך כי אני נורא מתוסכלת וכבר לא בטוחה אם האקדמיה זה המקום בשבילי למרות שאני באמת אוהבת ללמוד. תודה רבה מראש

הי דנה, בכדי לענות על השאלות שהעלית, חסר לי קצת מידע, למשל האם את נהנית ממה שאת לומדת? איך את לומדת?(לבד / עם אנשים/ תמה לוח הזים שלך ללמידה ועוד), האם התהליך שעברת בשנתיים האחרונות כלל עזרה חיצונית או תהליך עם עצמך, האם אובחנה בעבר כסובלת מקשיי למידה? יחד עם זאת, הביצוע הלימודי שלנו במבחנים, כמו ביצוע בתחומים אחרים, תלוי בין השאר ברמת החרדה שלנו, ומתנהג באופן שניתן לצייר אותו על גרף בדומה לפעמון גאוס- כלומר, הביצוע שלנו נפגע בעת חרדה גבוהה, וכדאי ללמוד להפחית את החרדה שלנו, אולם חרדה או לחץ אינם רק אויבים, ואנחנו צריכים רמה בריאה של לחץ כדי לתפקד באופן מיטבי! כלומר, גם ברמות נמוכות לש לחץ / חרדה, הביצוע שלנו נפגע, פשוט משום שאנחנו כפי הנראה אדישים מדי ( בקטנה, יהיה בסדר, נרפרף על החומר יומיים קודם ונסתדר). הרמה הטובה ביוצר היא לחץ במידה טובה, כזה שמניע אותנו להצליח ולהתאמץ ולהיות מעט דרוכים ומוכווני מטרה. יתכן שמה שקרה לך זה שאימנת את עצמך להיות רגועה עד לכדי שאננות שפגעה בביצוע שלך? כדאי לבדוק את זה ולהתייעץ . מוזמנת להמשיך ולבדוק ולהתייעץ, בהצלחה.

מנהל פורום קשיים בתפקוד לימודי