קשיים בתפקוד לימודי

דיון מתוך פורום  קשיים בתפקוד לימודי

04/04/2011 | 16:42 | מאת: libi

ביתי בת 15 ילדה מחוננת, תלמידה מצטיינת. מתלוננת שיש לה קושי במבחנים, היא כותבת לאט מאוד יחסית לקצב החשיבה שלה. ולא מספיקה לכתוב את כל מה שיש לה בראש. כמו כן קשה לה לשבת בכיתה ולא לעשות כלום, היא מתעסקת בפתירת תשבצים, וכל מיני דברים אחרים, לא מפריעה למורים אך הלמורים נראה שהיא לא מקשיבה, והיא טוענת שהיא מבינה את החומר ויכולה לדקלם בע"פ מה שדיברו בכיתה. מבקשת את עזרתכם . האם יש צורך באבחון כלשהו, אבחון קשב? לימודי ? היכן? בחיפה.

לקריאה נוספת והעמקה

ליבי שלום, תלמידים מצטייינים או מחוננים לרוב מאותרים על ידי מערכת החינוך בשלבים מוקדמים, ובתיכון הם אמורים להיות משולבים בכיתת מחוננים בתוך בית הספר. האם ביתך עברה איבחון למחוננות? במידה ולא, פני ליועצת והיא תפנה אותך לאיבחון המתאים. במידה ואינה מחוננת אך מוגדרת כמצטיינת, כרגע לא ברורה לי הבעיה - האם ציוניה או הישגיה נפגעים מכך שלא מקשיבה בכיתה או שכותבת לאט יחסית למה שהיתה רוצה לבטא? במידה ובכל זאת יש חשש לקשיי למידה, ניתן לפנות ליועצת ולבדוק האם סובלת גם מקשיי למידה. יש לציין כי קשיי למידה המופיעים לעיתים אצל מחוננים, משום שמעולם לא רכשו מיומנויות למידה כיוון שהצליחו תמיד מבלי להשקיע מאמץ מיוחד. בהצלחה.

מנהל פורום קשיים בתפקוד לימודי