כוויה בדרגה 2,3 בכף היד לילדה בת 3

דיון מתוך פורום  כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית

30/04/2012 | 22:46 | מאת: מיכאלה

ערב טוב דוקטור,הבת שלי בת השלוש נפלה על גחלים ביום שישי , נסענו לבית החולים הכוויה בכל כף היד וחלק מהאמה נאמר לנו בבית חולים שהכוויה הכף היד בדרגה 2 ,חשוב לציין שבדקו לפני החבישה שהאצבעות זזות , חבשו לה את היד עם סלברול ואמרו לנו שכנראה מאוד יכאב לה אז לתת לה כל הזמן נורופן או אקמול ולהמשיך טיפול אצל הרופא ביום ראשון. בערב הילדה היתה חיונית ולא התלוננה על כאב לכן לא נתתי לה כלום וישנה טוב בלילה בבוקר לא הייתי רגוע שלא כואב לה אז נסעתי שוב לבית חולים לבדוק שלא התפתח איזה נמק (כי זה החשש הכי גדול שלי) פתחו לה את החבישה והיתה שלפוחית ענקית שהרופא הוריד אותה ויצא בפרשה נוזלית ושקופה ואמר לחזור מחר לרופא ולקבוע דחוף תור לרופא כירוג פלסטי. ראשון המשכנו בקופת חולים את החבישה עם סילברול פעמיים ביום וקבלתי אנטיביוטיקה צפורל למרות שהרופא לא ראה זיהום אבל ליתר בטחון.היום ( שני) הרופא אמר שיש אחות שמטפלת בפצעים ושיהיה טוב אם ניגש לשם אולי יש לה המשך טיפול יותר יעיל האצבעות אומנם זזות אבל די עם הגבלה בגלל הנפיחות והעור נראה מת בצבע לבן מסביב לאצבעות כף היד ורודה עם מקומות צהבהבים היא הבדקה ואמרה שהכוויה ברובה בדרגה 2 וחלק ממקומות בדרגה 3 אין סימן לנמק היא חבשה את היד אצבע אצבע עם תחבושת עשויה מאצות (לא יודעת את השם נראה כמו גזה מצמר גפן בצבע לבן ועשתה כיבוע לאצבעות שישארו פתוחות , ואמרה לחזור ביום חמישי( 4 ימים) לבדיקה אצל רופא כי את החבישה הזו היא אמרה שאין צורך להחליף כל יום . גם שאין צורך כרגע לגשת לרופא כירוג פלסטי להמתין עם זה . שאלותי ,האם נכונה החבישה הזו ? מה זה החבישה הזו? האם אין צרוך להחליף את התחבושת כל יום? והאם נכון לחכות לרופא כירוג עד שבוע הבא ? והכי חשוב לי לדעת האם לא יכול להיוצר עכשיו נמק או דלקת ? איך אוכל לדעת אם משהוא לא תקין שאני לא רואה את האצבעות ושהיא עם אנטיביוטיקה ? כמה זמן ריפוי ומה חומרת הנזק? בבקשה דעתך ואבחונך בהקדם ההאפשרי אודה לכך מאוד אמא מודאגת.

לקריאה נוספת והעמקה

צר לי על העיכוב בתשובה. אך הטפולים שכתבת עליהם מקובלים וטובים יש להמשיך מעקב או אצל כירורג פלסטי או אצל אחות המבינה בטפול בכויות. בכל מקרה, לדאוג לתנועה מתמדת של האצבעות.

19/05/2012 | 07:44 | מאת: מיכאלה

שלום רב, תודה רבה על התיחסותך לשאלתי, עבורו 3 שבועות והילדה היתה מטופלת בסילברול , לאחר בדיקה ומעקב אצל רופא פלסטי אובחן כוויה בדרגה 2. אתמול הרופא החליט לשנות את הטיפול ונתן לנו משחה תריאולון (למרות שיש מקומות שעדיין פתוחים) וללא חבישה כך שהעור ינשום, שזה לא היה נראה לי כי היד עדיין מאוד ורודה והעור מאוד דק. כשפניתי לאחיות בקופת חולים, הן אמרו לי שיש לשים עדיין סילברול בכף היד ורק באמה איפה שהעור כבר ללא שום פתח את התריאולון ובשום אופן לא להשאיר את היד ללא חבישה היא ילדה קטנה ויכולה להיפצע ולגרום לזיהום מישני ,לכן היום היא גם עם סילברול וגם עם תריאולון. חבשו לה רק את כף היד ללא האמה. בערב הילדה שיחקה ובאמה איפה שלא היה חבישה נפתח לה העור וירד דם, שטפנו את היד וחבשנו את היד עם סילברול כולל האמה (מה היה קורה עם לא היה לה חבישה בכלל.... אני עכשיו מבולבלת מה עלי לעשות ?? 1. האם שילוב של 2 המשחות מקובל? 2. האם עדיין לחבוש?יש לקחת בחשבון שמדובר בילדה קטנה) 3. האם בלילה להשאיר ללא חבישה כך שהיד "תנשום" ? 4. הפלסטיקאי אמר שאין צורך בחבישת לחץ למרות שהייתי במכון לריפוי בעיסוק ונאמר לי שאין פגיעה בתנועת היד אבל צריך כפפת לחץ ברגע שיורידו לה את החבישה?? בבקשה עזרתך אני לא יודעת למי לפנות ומה נכון לעשות תודה

מנהל פורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית