שאלות מטרידות_שפעת חזירים וחיסונים

דיון מתוך פורום  שפעת

18/12/2010 | 20:00 | מאת: דניאלה

שלום ד"ר, מתבטלת האם לחסן את ילדיי (בני עשרה). לאחד בעבר היה חשד לשעלת (למרות חיסון) והשני סובל לעיתים מסטרידו וגם אסתמה (אך לא תמיד). א. האם החיסונים בקופת חולים כללית ומכבי זהים השנה? האם מכילים חומרים משמרים? ב. בפורום זה הגעתי לבלוג בו מתואר מקרה מוות של אישה כתוצאה מחיסון (כנראה) שקיבלה השנה. נכתב כי נפטרה בשנתה לאחר יומיים ממתן החיסון. ידוע לך על מקרי מוות מהחיסון בישראל משנה זו? אשמח אם תוכל לענות מידע אישי. ג. שני ילדיי לא חוסנו בעבר. במידה ויחוסנו, האם צפויים לתופעות לוואי שונות מאנשים שכבר חוסנו בעבר? ד. מה המלצתך האישית (לא של משרד הבריאות) לאור הנתונים מהשבוע האחרון בו ישנה עליה באשפוזים, מקרי מוות והדבקויות חיילים?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דניאלה, אני חושש שתשובותיי הבאות אליך הן מאד לקויות: 1. אין בידי מידע מוסמך על השמות המסחריים של החיסונים כנגד שפעת שרכשה השנה כל קופת חולים. אני ממליץ לך להתקשר בנוגע לכך לכל קופה בנפרד. 2. אני חושש שאין בידי מידע מוסמך על תופעות הלוואי של החיסונים לשפעת שהתגלו ארץ. מידע זה אמור להיות מרוכז על ידי משרד הבריאות, ולהיות מדווח כמובן גם לציבור (דבר שלצערי הרב לא נעשה בצורה מספקת). 3. אין ביכולתי לחזות אילו תופעות לוואי, אם בכלל, יפתחו ילדייך לאחר התחסנותם כנגד שפעת. 4. אני ממליץ לילדים/אנשים עם גורמי סיכון לפתח את סיבוכי השפעת (שלהם אין הוריות-נגד לקבלת חיסונים אלו, כמובן) להתחסן. לאנשים ללא גורמי סיכון כאלו אני ממליץ לשקול ביתר כובד ראש- יחד עם רופאי המשפחה/ילדים שלהם- את תועלתם של החיסונים הללו מול נזקיהם האפשריים, ולהחליט מה ברצונם לעשות. הרבה בריאות אפי

19/12/2010 | 14:30 | מאת: רינת

ד"ר הלפרין, לפי בדיקות מדגמיות של מש' הבריאות נראה שחיסון השפעת השנה (שוב) מפספס בגדול. http://www.health.gov.il/Download/pages/flu111210.pdf מה דעתך?

20/12/2010 | 00:09 | מאת: דניאלה

מהם הנזקים האפשריים של החיסונים השנה? האם ישנה אפשרות של מוות? כמה מתוך המחוסנים חלו בשנה החולפת? אני מניחה שיש לך פרטים כלשהם או מידע (גם אם לא מבוסס) על כך. נשמח לשמוע ממך. תודה!

מנהל פורום שפעת