שתי שאלות - המשך טיפול, מחוסן או לא?

דיון מתוך פורום  שפעת

22/01/2010 | 14:39 | מאת: דניאל

שלום ד"ר אפרים הלפרין. שלשום בערב הרגשתי מאוד לא טוב - צמרמורות, חום של 39 מעלות, כאבי שרירים. מכיוון שהתחסנתי כנגד שפעת רגילה, הלכתי למוקד מתוך חשש שיש לי שפעת חזירים. במוקד עשו לי ספירת דם ועל סמך התוצאות שלה (נויטרופילוז ללא לויקוציטוז) לא ניתן היה לשלול שמדובר בשפעת החזירים והתחלתי לקבל טיפול בתמיפלו. למחרת החום ירד כמעט לגמרה אולם התחושה הכללית הייתה עדין לא טובה, נוסף על בחילה והקאה וקושי לאכול ולשתות, היום אני חש כבר יותר טוב, בלי חום אבל עדיין עם בחילה קלה (אולי כתופעת לוואי של התמיפלו). יש לי שתי שאלות: האם רצוי שאני ישלים את הטיפול של החמישה ימים עם התמיפלו למרות שיש שיפור גדול בתסמינים ולמרות שיש חשש שהתמיפלו עושה לי בחילה? ושאלה שנייה- מה הסיכוי שמה שהיה לי זו שפעת חזירים ואז אין צורך שאני אעשה את החיסון?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום דניאל, 1. תאור מחלתך מתאים ל'שפעת החזירים'. 2. לחולה ב'שפעת החזירים' הנמצא ב'קבוצת סיכון' לפתח את סיבוכי המחלה מומלץ לקבל טיפול ב'טמיפלו' במשך 5 ימים. 3. אם אין בידך הוכחה מעבדתית לתחלואה ב'שפעת החזירים' ממליץ לך משרד הבריאות להתחסן כנגד מחלה זו. הרבה בריאות אפי

22/01/2010 | 21:02 | מאת: דניאל

תודה על התשובה. רק כדי לוודא שהבנתי אותה נכון, במידה ואני לא נמצא בקבוצת הסיכון (אני גבר בריא בן 39), וכבר אין לי חום או כאבי שרירים, ומה שנשאר זה בעיקר בחילה וכתוצאה מזה קושי באכילה ושתיה, האם אני יכול להפסיק באמצע את הטיפול בטמיפלו (לקחתי 5 מתוך 10 כדורים) בגלל החשש שהוא זה שעושה לי את הבחילה?

מנהל פורום שפעת