הפרעת אכילה - גיוס כוחות

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה ואכילה רגשית

14/02/2024 | 14:35 | מאת: לאורה

שלום, אני בת 32, בטיפול לראשונה אצל תזונאית ופסיכולוגית בגלל הפרעת אכילה אנורקסיה שאיתה אני מתמודדת המון שנים. אחרי עלייה במשקל (אני עדיין רחוקה מהיעד) חלה הידרדרות ובחודש האחרון אני במגמת ירידה למרות שאני ממש מתאמצת ומשתדלת. אין לי תמיכה מחוץ לקליניקה. התזונאית המליצה להוסיף אנשורים לתזונה אם לא סיימתי/דילגתי על ארוחה. אני רוצה את השינוי, להצליח לטפל בעצמי ולצאת מזה אבל איך אני מביאה את עצמי למצב שבו, מבחירה אני שותה אנשור כי לא הצלחתי לאכול? הטעם בלתי נסבל.. ברגע האמת המחשבות בראש משתוללות ואני מצליחה לשכנע את עצמי לא לעשות את זה ואני מוותרת על האנשור.. יש הרבה ארוחות שאני פשוט לא מסוגלת לשים בצלחת, לפני כמה ימים הקאתי רק מהמחשבה לאכול, זה בחיים לא קרה לי .. איך עושים את זה? עבדתי ממש קשה לעלות ועכשיו ברגע אחד אני מקלקלת הכל.. אשפוז זאת לא אופציה, גם לא להגביר תדירות מפגשים.. אין אפשרות לבקש עזרה מהמשפחה/ חברים.. איך אני עושה את זה לבד? האם טיפול תרופתי יכול לעזור? אני בתת משקל והבנתי שבמצב כזה כנראה שלא תהיה לזה השפעה.. תודה מראש.

שלום לך לאורה. הסבל שלך מאד השתקף לי בשורות שכתבת. אני מבינה שאת בטיפול, אבל האם הפסיכולוגית מומחית לטיפול בהפרעות אכילה? זה מאד חשוב בוודאי במצב לא קל כמו שלך. אפשר לקחת הפסקה בטיפול אצל הפסיכולוגית ולטפל כמה שצריך בהפרעת האכילה. אצל מומחה/ מומחית לכך, עד להשגה של שיפור.

14/02/2024 | 15:34 | מאת: לאורה

כן, גם הפסיכולוגית וגם התזונאית מומחיות לטפל בהפרעות אכילה.. זה ממש מתסכל, אני מנסה להבין מה אני עוד יכולה לעשות כדי לא להידרדר ולוותר אבל אני לא מצליחה להכריח את עצמי לאכול.. הקולות בראש מתישים ואני לא מצליחה לחשוב בהיגיון..

תשתפי את המטפלת שלך בספקות. לפעמים אפשר להחליף מטפל/ת. השיפור תלוי בהרבה גורמים ולפעמים בחיבור בין מטפל/ת למטופל/ת, או אופי הטיפול.

14/02/2024 | 18:07 | מאת: לאורה

אנסה, תודה.

מנהלי פורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית