תינוקת בת 10.5 חודשים שרק יונקת

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה ואכילה רגשית

25/06/2023 | 13:02 | מאת: מימי

היי, הבת שלי בת 10.5 חודשים, יונקת על מלא (איתי בבית, אני עובדת מהבית), שוקלת 11.7 קילו, מפותחת תואם גיל או יותר מזה (זוחלת גחון, מתיישבת, מתחילה קצת על 6, אומרת 4-5 מילים), חיונית ומתוקה להפליא. הבעיה שהיא לא מכניסה כלום לפה, לא אוכל ולא משחקים או אשפה, כמו כל התינוקות בני גילה. לאחר מאמצי על, היא התחילה להסכים לאכול במבה (כשמכניסים לה לפה) בלי להתנגד, אבל בזה מסתכם העניין לצערי. אנחנו עובדים עכשיו להגיע למרפאת אכילה לתינוקות, אבל יש לי שאלה. המקום שקרוב אליי הביתה נחשב פחות מקצועי, אבל אני לא נוהגת, ולנסוע שעות בתח"צ בשלב הזה של החיים, זה גדול עליי (יש לי עוד כמה ילדים ברוך השם). מהם סימני האזהרה שאני צריכה לשים לב אליהם כדי לדעת שמשהו בעייתי וצריך לעצור ולהחליף טיפול? וכן, האם מנסיונכם יש אפשרות ללמד תינוקת כזו לאכול בלי להפסיק את ההנקה- שהיא חשובה לי מאוד? בתודה

שלום לך. אם התינוקת שלך יונקת מלא, אז היא עדין לא אוכלת גם מזון מוצק? ואן לא אז גם די הגיוני שלא קל לה להכניס לפה מזון אחר. אבל בכל זאת לא ראיתי אותה ואני לא יודעת מספיק לגביה. באמת כדאי להתייעץ עם אחות טיפת חלב או רופא התפתחותי.

26/06/2023 | 11:58 | מאת: מימי

תודה על המענה. לצערי היא לא אוכלת מזון מוצק בכלל. במבה מדי פעם, וגם זה נדיר, ואחרי שהכרחנו אותה לטעום והיא גילתה שזה טעים (אני יודעת שזה לא מומלץ בכלל, אבל בואי, זה כבר מלחיץ :)) היא מתעניינת באוכל, מתרגשת, עד שהוא מגיע לפה שלה. היא מסובבת את הראש ובורחת.

מנהלי פורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית