איך מטפלים בהפרעה מושרשת

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה ואכילה רגשית

05/06/2022 | 11:02 | מאת: מוש

שלום רינה, לפני מספר שנים הפסקתי טיפול ממושך כיוון שהפסקתי להגיב לטיפול, על פי הצוות המטפל. לא מזמן התחלתי שוב טיפול, אבל קשה לי להביע את הבעייתיות שבהפרעה, וזה בעצם גורם לכך שהמטפלת החדשה לא יכולה להבין את המשמעות של הפרעת האכילה שלי. הבעיה היא שאני מרגישה שההפרעה פשוט השתרשה בי לרמה שאני אפילו לא יודעת איך לחיות בלעדיה, ולכן קשה לי להביע קושי, פשוט כי הקושי לא באמת מורגש, על אף שברור לי (מבחינה אובייקטיבית) שיש קושי. הפרעת האכילה התחילה אצלי בגיל מאוד צעיר ולא היתה מטופלת עד שהגעתי לגיל בו יכולתי לטפל בה ללא אישור של ההורים. כרגע אני כבר בת 35 ופשוט חייה עם ההפרעה. החיים שלי נראים על פניו טובים - יש לי עבודה מעולה, אני יוצרת קשרים חברתיים, אני מאוד ספורטיבית ויוצאת עם חברים. אבל מתחת לפניי השטח, אני נמנעת מהמון מאכלים, אני מקיאה כשאין מסביבי אנשים ועל הדרך אני בתת משקל תמידי, מה שגורם לאי קבלת ווסת, צפיפות עצם נמוכה ונסיגת חניכיים. אודה לעיצה, או כל חוות דעת או מחשבה, לאיך אוכל להביע את הקושי שבטוח קיים מול המטפלת החדשה. חשוב לי לטפל בהפרעה ואני עדיין מאמינה שיש סיכוי להפטר ממנה, גם אם כרגע אני לא מצליחה לראות את עצמי בלעדיה. ועל הדרך, האם ישנה אפשרות לכתוב פה לפעמים כדי לנסות להביע מחשבות או רגשות שאני כרגע לא מרגישה?

הי מוש. תראי, הפרעת האכילה שלך מחייבת טיפול, ובהקדם, כי בריאותך ניפגעת משמעותית. לפעמים לא מתחברים עם מטפל מסויים,וזה חשוב. כמובן שאפשר לנסות עם מטפל או מטפלת אחרת. חשוב שיהיו מומחים ספציפית להפרעות אכילה. את יכולה כמובן לכתוב כאן כל מה שאת רואה צורך לכתוב בנושא. אם את זקוקה לייעוץ לגבי מטפלים את יכולה לפנות אלי בפרטי. 0524491234.

12/06/2022 | 12:33 | מאת: מוש

תודה רבה על המענה. אצור עמך קשר. אין לי בעיה עם המטפלת שלי, להיפך. פשוט נראה לי שאין לה נסיון או הבנה אמיתיים עם הנושא של הפרעות אכילה. בעקרון, היא פסיכולוגית שמקום העבודה מקצה לנו עמה 3 פגישות, אבל היא החליטה (תחת סודיות מוחלטת, כמובן) להמשיך איתי טיפול שבועי כחלק מהזכויות בסל הבריאות המקומי. אין לי פייסבוק. בכל אופן, אתקשר אליך (קידומת +43)

מנהלי פורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית