יש לי בעיה?

דיון מתוך פורום  הפרעות אכילה ואכילה רגשית

06/02/2014 | 20:49 | מאת: בת 23

מאז שהייתי ילדה הייתי בררנית באכילה אוכלת רק מה שנראה לי טוב בעין ואם היו "יושבים עלי" לאכול את אותו מאכל אז לא הייתי אוכלת בכלל. כיום אני עדיין בררנית מאוד אבל יותר טוב. יש לי ימים שאני אוכלת דיי טוב ויש ימים שאני יכולה לאכול רק משולש פיצה וזהו ( סתם דוגמא ) פשוט מחוסר תאבון. אני לא נמנעת ממתוקים אבל מצד שני גם לא מרבה באכילה. לאחרונה ששקלתי את עצמי אני שוקלת 54 וגובה 165. יש לי בעיה?

10/02/2014 | 13:34 | מאת: דליה

מנסיון אישי..אל תחפשי בעיות. את אוכלת לפי איך שבא לך ואיך שאת מרגישה, לפי תחושת רעב ושובע. והכל בסדר. ברגע שתחשבי שיש בעיה הכל יכול להשתבש.. צאי מהפורום הזה :)

שלום לך אני לא מסכימה עם דליה שענתה לך. אני גם חושבת שלא נכון להסתכל על דברים במונחים של יש או אין בעיה. ברור שאינך מצוייה במצב של הפרעת אכילה או סכנת חיים אך אין זה אומר שלא כדאי להקשיב לאכילה שלך. בררנות באכילה מסמלת פעמים רבות תחושת צמצום כללית ותחושה ש"לא מגיע לי". לא הייתי ממהרת לבטל את שאלתך אך לא מתוך מקום של לתייג אותך כבעלת בעיה אלא מתוך מקום של כבוד לכך שגילית סקרנות לגבי דפוס האכילה שלך ורצון לבחון אם יש לך מה ללמוד ממנו ולשפר בו. הייתי ממליצה לך על שיחה או שתיים עם פסיכולוג/ית עם ידע בתחום של אכילה (או אי אכילה) רגשית, ולהחליט לאחר מכן מה נכון לך. בהצלחה, גילי

מנהלי פורום הפרעות אכילה ואכילה רגשית