נוזל מסביב ללב וניקור

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

23/11/2023 | 21:46 | מאת: ס.

שלום דר' אני בת 50 ולפני חודשיים עשיתי צילום חזה בגלל כאבים בצד ימין מעל לחזה, נמצא צל לב מורחב ולכן עשיתי אקו דופלר לב, נמצא נוזל רב מסביב ללב ועברתי ניקור בבית חולים, הוציאו ליטר נוזל, השתחררתי עם הוראה להמשיך אספירין במינון גבוה 2000 מג וכל שבוע לרדת ב500 עד להפסקה לחלוטין לאחר 4 שבועות, כמו כן לוקחת קולכיצין פעמיים ביום, לפני כמה ימים עשיתי אקו דופלר לב לביקורת ושוב יש נוזל רב, עדיין לא במצב מסוכן ושבוע הבא יש לי ביקורת אצל קרדיולוג, הרופאים אז לא ידעו להגיד לי ממה זה נוצר וגם לא הגיוני שכל חודשיים אעשה ניקור, מה ניתן לעשות? למי עוד אפשר לפנות?

את צריכה ברור מה הסיבה להצטברות של נוזל בחלל הפריקרד. צריכה להיות סיבה כמו דלקת או סיבות אחרות . באשפוז כשבוצע הניקור בטח נשלחו בדיקות דם , בדיקה של הנוזל ועוד. הניקור הוא טיפול הוא איננו אבחנה.צריך לחפש מה סיבת הנוזל.

24/11/2023 | 11:58 | מאת: ס.

תודה רבה על המענה המהיר, עשיתי בדיקות דם בבית החולים ולקחו דגימה מהנוזל ועדיין הם לא מוצאים סיבה להצטברות נוזלים, המוגלובין אז היה 12.2, עשיתי בדיקות לפני כמה ימים גם בקופת חולים המוגלובין יצא 9.7 אבל סובלת מאנמיה כל חיי בגלל מחזור קשה מאד ודימומים רבים, c.r.p יצא 0.6 שהנורמלי צריך להיות מתחת ל 0.5, זה מראה על משהו חריג? תודה רבה

כאמור אם סיבת הנוזל איננה דלקת יש אבחנה מבדלת למצבים שאינם דלקת - מי שעושה את הברור בטוחני בודק גם לכיוונים אחרים.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים