שסתומים וצנתור בלב

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

24/06/2023 | 01:34 | מאת: שסתומים צנתור

שלום הבנתי שאתה קרדיולוג מצנתר ובחדר הצינתורים מטפל בבעיות של עורקים ושסתומים בלב רוב המטופלים שיצא לך לטפל מעניין לדעת מה הסיבה העיקרית שהייתה אצל הרוב שעשו צינתור ? ברור לי שהעורק חסום ואז אוטם שריר הלב אבל מה הייתה הסיבה שלרוב הם הגיעו למצב הזה לצינתור ? ובכלל איזה סיבות אחרות עוד יש מלבד הסיבה העיקרית שהיו מעבר לסיבה שרובם הגיעו ? מה הגורם העיקרי שנתקלת שבגללו קרה להם אוטם בשריר הלב ? ועוד משהו איזה בעיות יש למשל לשסתומים בלב זה שונה מאוטם שריר הלב גם לזה צריך צינתור ?

הביות בשסתומים הינם היצרות קשה או דליפה קשה של המסתמים. לרב היצרות לצינתור מגיעים בהרבה אינדיקציות - בשעות הראשונות של התקף לב, אנשים שיש להם כאבים תעוקתיים בחזה שנובעים ממחלה של עורקי הלב, אנשים שעברו בדיקות לב כמו בדיקות מאמץ או CT ועלה בהם חשד למחלה של כלי הדם של הלב.

24/06/2023 | 13:34 | מאת: שסתומים צנתור

שלום שוב תודה על ההסבר המופלא !!! אני עוד התכוונתי מה הסיבה העיקרית שהרוב מצונתרים מכל הסיבות שיש ? עישון ? כולסטרול ? אוכל לא טוב ? פתאום ללא שום סיבה אפילו שלב בריא ? חוסר פעילות גופנית ? סיבות אחרות ? מה הסיבה שהרוב באים אליכם ממה נוצר להם הבעיה שהם צריכים צנתור ?

כל הסיבות שציינת

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים