אי ספיקת לב

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

18/04/2021 | 21:02 | מאת: מאור

בהמשך לשאלתי ולעזרתך אבא שלי בין 88 לאחר TAVI עם הפרעה דיאסטולית דרגה 2 עם עלייה בלחץ דם ריאתי מ40 בד"כ ל75 יום אחרי הtavi. קלינית התחיל לצבור נוזלים רבים, טופל בשני פוסיד ליום וירד לאחד. בצקות ברגליים ו JVP. באקו עכשיו לחץ דם ריאתי ירד ל50, מסתם מעולה, הפרעה דיאסטולית נשארה דרגה 2, חדר ימין תקין, עלייה ימין מעט מוגדלת. כלומר כמו האקו שיש לו בדרך כלל. עם זאת בבדיקה עדיין קצת בצקת ברגליים, JVP 5 והגדלה של הכבד 4 סמ. במעבדה גם עלייה בתפקודי כבד. יעשה אולטרסאונד. הוחלט להפסיק פוסיד בגלל עלייה בקריאטינין ולהעלות קרדילוק 2.5 לפעמיים ביום 1. מצד אחד יש סימנים של אי ספיקת לב ימנית, כנראה על רקע ההפרעה דיאסטולית, אבל באקו אין עדות לכך. מה אתה חושב שזה אומר? זה יכול להיות רק בגלל ההפרעה דיאסטולית, או שבכל זאת יש בעיה עם חדר ימין? 2. נכון שהפוסיד החמיר כליות, אבל אם הוא יפסיק ושוב יצבור נוזלים חייבים לקחת לא? 3. יש מה לעשות עם הסיפור הזה או שכל הבעיות עם הכבד זה בסדר?

מרגיש לי שמיצינו את הנושא לסיום: אם יש בצקת ברגליים יש מקום לטפל בפוסיד גם אם גורם נזק לכליות. באשר להתפלספות עם ההפרעה הדיאסטולית וחדר ימין והלחץ הריאתי - יש הפרעה דיאסטולית ויש יתר לחץ דם ריאתי ,אם חדר ימין מתפקד תקין או התכווצותו מופחתת אפשר לראות באקו ובכל מקרה הטיפול הוא אותו טיפול.

19/04/2021 | 18:24 | מאת: מאור

תודה רבה האם לדעתך במצב שהכבד מוגדל צריך להוסיף ספירונולקטון? ועוד דבר ששמתי לב אליו אם תוכל לענות - אמרנו כבר שזה מוזר שזה קורה אחרי TAVI, והלחץ דם ריאתי עלה מ40 לפני ל75 יום אחרי ואחרי חודש ל50 האם יכול להיות שזה מסתדר?

ספירונולקטון לא מטפל בכבד מוגדל.זו תרופה לאי ספיקת לב שאחד מסימניה הוא כבד מוגדל לחץ הדם הריאתי יכול להשתנות בין בדיקה לבדיקה המדידה באקו איננה מאד מדוייקת.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים