פעימות מוקדמות במאמץ תחושה בלתי נסבלת.

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

12/02/2019 | 16:34 | מאת: חיים

שלום , בן 24 סובל מפעימות מוקדמות שנתיים שהתחילו מידי פעם במנוחה , כרגע בעיקר במאמץ! בהולטר 24 שעות נמצאו פעימות מוקדמות מהחדרים ובבדיקת מאמץ APCS בודדות אקו לב תקין. תיאור אישי : מתחיל את הריצה במהלך הדקות הראשונות הכל בסדר אך לאחר מכן מגיעה התחושה הבלתי נסבלת כאילו מרגיש את הגירוי של מקור הפעימות המוקדמות ואז אני יודע שזה מתחיל ופשוט אני לא מצליח להמשיך לרוץ עם ההרגשה הזאת והפעימות המוקדמות זה ממש מגיע בשלב מסוים וקבוע במהלך הריצה ולא נותן לי להמשיך! יש לי מבחני מיון ליחידה בטחונית בקרוב שכוללים ריצת 2000 ומבחני מאמץ ואני לא רואה איך אני הולך להצליח אותן.. מבחינת כושר אני מרגיש מצוין אבל שוב ההרגשה הזאת פשוט בלתי נסבלת מה אפשר לעשות? למה זה מגיע בשלב קבוע במהלך המאמץ? חלק אומרים שפעימות מוקדמות במאמץ מסוכנות וחלק אומרים שלא , מה נכון? מה הסיבות האפשריות למצב הזה? אני יודע שיש הרבה היתי רוצה לדעת עליהן בפירוט ביחס לנתונים ולבדיקות שבצעתי לערך.. איך אפשר להעלים את זה לגמרי ? בעיקר חשוב לי לדעת כמה זה מסוכן וכמה זמן ממושך אני יכול לבצע פעילות מאומצת עם התסמינים האלה? או שאיך שהם מתחילים עליי להפסיק את הפעילות? ממש חשוב לי לפתור את הבעיה הזאת ולהבין את מקורה אודה לך אם תוכל להשקיע מהידע שלך לעזור לי כמה שאפשר! תודה מראש.

לקריאה נוספת והעמקה

אם תפקוד הלב תקין ואם בבדיקת מאמץ התגלו בסך הכל APBS אז אין משהו מסוכן. למה בבדיקת המאמץ לא היו לך את התחושות שמופיעות לך במאמץ של ריצה ? כדי לנסות לפתור את התעלומה מה אתה מרגיש בזמן ריצה - תרוץ עם מכשיר הולטר או מכשיר LOOP RECORDER ׁ שירשום את הדופק שלך בזמן התחושות הרעות שקורות לך במאמץ. אם ההולטר יראה רק פעימות מוקדמות כמו APBS אז זה גם לא מסוכן וגם לא יסביר למה אתה חייב להפסיק לרוץ.

13/02/2019 | 23:07 | מאת: חיים

אני מרגיש שאני לא יכול להמשיך לרוץ כי אני מרגיש את הפעימות המוקדמות מרגיש את הקפיצות והגירוי שמביא אותן וזה מפחיד אותי להמשיך לרוץ איתן זה הכל מבחינת הרגשה כללית אני מרגיש טוב ובכושר, השאלה אם אני יכול לרוץ איתן עוד הרבה וזה תקין שיש אותן בתדירות כזו במאמץ...

יכול בהחלט לרוץ איתן ואם הן כל כך מפריעות לך מהבחינה "הנפשית" כדאי לטפל בצד הנפשי.

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים