תוצאת בדיקת אקו-דופלר

דיון מתוך פורום  קרדיולוגיה - מבוגרים

05/12/2017 | 16:49 | מאת: ענת

הכל תקין למעט: הסתיידות קלה של טבעת מיטראלית ומסתם האורטאלי עם פתיחה טובה. בדופלר: MILD MR MILD TR - PAP = 31 MM HG IMPAIRED RELAXATION מה התוצאה הנ"ל אומרת לך? (אני בת 63). תודה רבה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

ממצאים קלים ללא משמעות בשלב זה . יש הסתידויות בטבעת המסתם המיטרלי וכנראה גם בעלי מסתם אאורטלי אבל ללא פגיעה בתפקוד המסתמים. הפרעה ברלקסציה גם היא ממצא תלוי גיל,קל ולא משמעותי בשלב זה

07/12/2017 | 11:52 | מאת: ענת

התור שלי לקרדיולוג בחודש יוני 2018. האם זה מצב דחוף שעלי להקדים את התור? בנתונים שהעליתי - איך היית נוהג ? נותן טיפול תרופתי?? לשני הורי ז"ל היו בעיות בלב ואירוע מוחי. זה יכול להיות גנטי או הנתונים שלי מתאימים לגיל/זיקנה. זה לא מסוכן?? אני רק סובלת מקוצר נשימה במאמץ. אני מוזמנת שבוע הבא לתפקודי ריאה. תודה על ההמענה שאקבל.

ראשית - לא מאמין שבמדינת ישראל בסוף שנת 2017 את צריכה להמתין ליעוץ של קרדיולוג עד יוני 2018. לא נתפס אצלי. שנית - אין צורך להקדים את התור, אין צורך בטיפול, השינויים קלים ,יכולים להתאים לגילך ואינם מסוכנים.

08/12/2017 | 11:47 | מאת: ענת

מאחר ואתה לא יודע את כל הפרטים, לכן הגבת כך. אז איידע אותך: אני במעקב אצל רופא קרדיולוג. הביקור האחרון היה : ביוני 2017 הייתי אצלו ואמר שאבוא אליו פעם בשנה ז"א שעלי לבוא ביוני 2018, וכן היפנה אותי לרופא ריאות מאחר ובאקו לב שעשיתי ביוני 2017 הראה גם לחץ דם ריאתי קל. רופא ריאות היפנה אותי לחזור על אקו לב למרות שעשיתי ביוני, וזו התשובה שהיתה שכתבתי לך בהודעה הקודמת אליך. וגם היפנה אותי לשבוע הבא לתפקודי ריאות. התור שלי לקרדיולוג ביוני. מעניין מאד איך באקו לב האחרון לא צויין שיש לי לחץ דם ריאתי קל. פתאום זה חולף?!. מעניין... והמון תודה לך על התייחסותך המהירה והמפורטת. כן ירבו רופאים כמוך!!.

לחץ ריאתי כשהוא קל יכול "להתפספס" באקו מאחר והאקו בודק באופן לא ישיר את הלחץ בעורק הריאה. כדי שניתן יהיה לחשב את הלחץ בעורק הריאה יש לקבל עקומה של דליפה של מסתם בצד ימין של הלב, המסתם הטריקוספידלי, ואם אין דליפה או היא קלה מאד וקשה לאבחון - הלחץ הריאתי מתפרש "כתקין" .

מנהל פורום קרדיולוגיה - מבוגרים