גמילה מחיתולים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

13/02/2014 | 15:14 | מאת: רינת

שלום רב. בני בן 3. בגיל 2.5 התחלנו גמילה בהצלחה רבה, ביום הייה מבקש ללכת לשירותים ואחרי שינת לילה וצהריים הייה קם עם טיטול יבש ומבקש ללכת מהר לשירותים. עם תחילת הגן התחילו הפספוסים ורגרסיה. בהתחלה בגן כל הזמן הייה מפספס ועכשיו יום כן יום לא. יש לציין גם בבית הוא מפספס. כאשר אנחנו שואלים אותו אם הוא רוצה פיפי הוא עונה שאין לא וכעבור מס דקות יכ6ל לעשות במכנסיים. השתמשנו בשיטות שונות כדי לקדם תהליך גמילה: הסברים, חיזוקים חיוביים כאשר עושה והולך לשירותים, לפעמים גם כעס מצידינו. שום דבר לא עוזר. מאוד מתוסכלת.ולא יודעת מה לעשות . בני ילד חכם, מבין הכל, כל פעם שמפספס אומר שלא יעשה את זה יותר.יש לציין שמדובר רק בפיפי. אשמח לתשובה

לקריאה נוספת והעמקה
13/02/2014 | 17:14 | מאת: מישהי שיצאה לה לגמול 6 ילדים מדהמים

לעניות דעתי,לחץ שלכם סביב הגמילה רק מעקב את התהליך.בגילאי 3-4 יש עדיין הרבה פיספוסים להרבה ילדים,יש הצלחות ונסיגות.תראו לו איפה מגרה שלו שיש בה ביגדי החלפה ועזבו אותו לנפשו.הוא יגמל.בלי לחץ.יש ילדים שמחוץ לבית מפספסים עדין מדי פעם בגן חובה...וגם הם נגמלים.הוא רק כולו בן שלוש.וגמילה לא קשורה לחוכמה והבנה.הוא יודע מה נדרש ממנו.תנו לו זמן בקיצור((-:פיפי זה עסק שלו,לא שלכם.אתם לא אחראים על רפלקסים שלו.תעזרו לו כשהוא יבקש ובמה שהוא יבקש.למשל ביתי בת שלוש יכולה לעזור לה לבקש לעזור לה להחליף את מה שהתרטב או לבקש שאני לא אשכח לכבס את החצאית האהובה.מתי היא רוצה פיפי זה עסק שלה.להפך כשהיא מפספסת אני מנחמת אותה כי רואים עליה שזה ממש מאכזב אותה. בהצלחה

16/02/2014 | 22:34 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רינת, להערכתי, קשה לדבר עדיין במונחים של רגרסיה, כי תקופת ה'הצלחה' הייתה קצרה יחסית. גמילה מלאה קשורה לא רק ליכולתו של הילד להבין מה נדרש ממנו, אלא גם ליכולת לקרוא ולפרש נכון את האיתות העצבי של שלפוחית השתן, ולהעריך נכונה את זמן ההתאפקות. בנך כבר מבין היטב היכן הוא נדרש לעשות את צרכיו, אך לא תמיד מצליח להעריך נכונה את הזמן שייקח לו להגיע לשירותים. בדר"כ, הפספוסים קורים כשהילד מרוכז בדברים אחרים. במצב כזה, הוא אומר "אין לי" - אולי כי הוא מעריך שיוכל להספיק עוד מעט, ואולי כי באמת אינו מבחין במסר מהשלפוחית – אך בכל מקרה, אין לכעוס עליו על כך. כעס או מאבק עלולים לעורר רגשות של בושה, אשמה או כעס, ורק לסבך את התהליך. אני מצטרפת להמלצה להתאזר בסבלנות, ולהניח לו לרכוש את המיומנות בקצב שלו. עוד קצת... בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים