שונא בית ספר -ילד בן 9
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
ליאת שלום בני בן ה-9,בכתה ג' , מגלה יחס מאוד לא אוהד כלפי בית הספר והמחנכת שלו בפרט.הוא משאיר את הציוד בבית הספר, ומגיע ללא ציוד הבייתה,בנוסף אף פעם אין לי שיעורים מאחר וסיים בכתה.רוב המורות מתלוננות, על אי הגעה לשיעור עם הציוד הדרוש, כמו כן עכשו גם התחיל להגיע באיחור לשיעורים. בקיצור מגלה אנטי מאוד חזק לכל מה שקשור ללמידה,לטענתו תלמיד חרוץ הוא חנון והוא לא מוכן להיות כזה. גם בבית לא קל ואינו מקבל מרות, מבחינת שינה בזמן,מרבה להרביץ לאחיו הצעירים. הוא התחיל רכיבה על סוסים שגורמת להרבה טוב,בנוסף נתחיל שיחות עם פסיכולוגית. חשוב להזכיר , כי מדובר בילד אינטלגנט ובוגר בעל הישגים לימודיים טובים, אך הוא מתמרד ואינו מוכן לשינוי . מה לעשות?
שלום מאיה, מרדנות והתנגדות מול מטלות ביה"ס יכולות להיות קשורות למגוון סיבות. לפעמים זה קשור לחוויה מתמשכת של תסכול, כמו במקרים של לקויות למידה (מאובחנות ולא מאובחנות), קשיים אקדמיים אחרים או בעיות חברתיות בביה"ס. לפעמים זה חלק מקושי רגשי ממוקד יותר (חרדה, דיכאון), שמקורו בנסיבות חיים. לעיתים מדובר בבעיית גבולות בבית, המחלחלת גם לזירה הבית-ספרית (היו בדברייך רמזים לכך שזו אפשרות סבירה), ועוד. אתם מתחילים טיפול פסיכולוגי, וסביר להניח שבפגישה הראשונה (ואולי גם בשניה) תתבקשו לפרט את כל הרקע ההתפתחותי והמשפחתי של הילד, ועל סמך המידע הזה יוכל המטפל להעריך את מוקד הקושי ולהציע התערבות מתאימה. אנו נמצאים בסוף השנה, מה שיכול לאפשר עבודה טיפולית חשובה עד לתחילת השנה הבאה. השתדלו לנצל את התקופה הזו באינטנסיביות, ולהתגייס לקראת שינוי בביה"ס ובבית. אין לי ספק שכדי שהשינוי יהיה משמעותי, נדרשת גם הדרכת הורים שתסייע לכם בהשבת העמדה הסמכותית בבית. בהצלחה ליאת