בעיה אורטופדית ברגל שמאל...

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

10/08/2017 | 23:37 | מאת: מיכל

שלום רב, אודה מאוד מאוד על כל תשובה שאקבל. לפני כשנה בערך התגלתה לי דלקת בברך שמאל (מאחורי הברך, לא בברך עצמה) בבדיקה אצל אורטופד, נאמר לי שגם יש דלקת וגם פיקות שתי הברכיים בשתי הרגליים הן לא במצב מזהיר ואין מה לעשות חוץ מפיזיוטרפיה. בספטמבר האחרון ילדתי ובעקבות כל נושא ההריון, הזנחתי את עניין טיפול הרגליים, ובעיקר רגל שמאל נושא הבעיה. לפני כיומיים לערך אני מרגישה שהרגל ממש רדומה רק ( לא כף הרגל ולא הברך והשוק) מקדימה. מעל כף הרגל עד לברך. שאלתי היא ממה הרדמות הרגל נובעת ולמה זה קורה, זה גם לא משתחרר ?? ומה ניתן לעשות ??? כמו כן- אם אני הולכת ברגל אני סובלת לאחר מכן מכאבי רגליים חזקים אשר מקשים עליי בתפקוד היומיומי. תודה רבה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה

מיכל שלום, מספר שאלות: בת כמה את? מה הגבוה והמשקל שלך? את זוכרת איזה סוג דלקת היה בברך? יש מחלות ברקע? הפלות בעבר? מחלות ראומטיות במשפחה?

13/08/2017 | 00:32 | מאת: מיכל

שלום רב ד"ר חוסאם, אני בת 34, לא חוויתי מעולם הפלות .זוהי לידתי הראשונה ילדתי לידה רגילה ללא שום סיבוכים. שוקלת בערך כ-48/50 ק"ג ( אציין שלא נשקלתי מזמן) גובהי 1.65. איני זוכרת את סוג הדלקת, אך נאמר לי ע"י האורטופד, שהדלקת נמצאת מאחורי הברך וישנו נוזל צהוב שהוא לפי הבנתי ע"י הסבר האורטופד, הדלקת וניתן לשפר זאת רק ע"י פיזיוטרפיה. אציין עוד מקרה שקרה לי ביום שישי בערב, לפתע התנפח לי איזור הקרסול ברגל שמאל היכן שהרגל רדומה לי ובבוקר הנפיחות ירדה כלא היתה בכלל. אשמח לדעת ממה כל זה נובע... תודה רבה רבה מקרב לב.

13/08/2017 | 00:34 | מאת: מיכל

סליחה ד"ר חוסאם, שכחתי לציין שאין לי או למישהו מבני משפחתי שום מחלות רקע.

חייב לציין שהסיפור מעניין במיוחד הנפיחות שהופיעה וחלפה, אין לי הסבר מה זה היה. במידה והנפיחות תופיע שוב מומלץ לצלם ולשמור. האזור שאת מתארת יכול להתאים (במידה מסוימת) לבעיות בשורשי חוט השדרה בחוליות L4-L5, כל שייתכן וזה משני לבעיות דיסק בעמוד השדרה. ייתכן גם קשור לחסרים בויטמינים כגון ויטמין B12. מה שהייתי ממליץ: להבדק ע"י רופא כדי לנסות להבין בדיוק את הפיזור של הרדימות וכמה זה תואם או מוצא שורשי העצבים מעמוד השדרה. בדיקות דם כולל בדיקה לויטמין B12 בדיקת EMG לרגליים.

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)