שריטה שטחית מחוט ברזל חלוד

דיון מתוך פורום  רפואה דחופה (מיון)

06/05/2017 | 20:14 | מאת: אנונימית

שלום, הבוקר נשרטתי בצורה מאוד שטחית (לא ירד דם) מחוט ברזל חלוד. לאחר 3 שעות מהשריטה שטפתי את המקום עם תרחיץ פולידין. הפעם האחרונה שקיבלתי חיסון טטנוס היה באוגוסט 2009 (לפני כ 8 שנים). במקומות מסויימים קראתי שמספיק חיסון ב 10 שנים האחרונות ובמקומות אחרים קראתי שצריך אחרי יותר מ 5 שנים. האם יש צורך להתחסן שוב? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

אנונימית שלום, זה תקין שקראת בחלק מהמקומות שחיסון מספיק ל- 10 שנים ובמקומות אחרים ל- 5 שנים, כי זה תלוי בסוג הפציעה, האם היא נחשבת קלה או פציעה "אחרת". בפציעה קלה, שהפציעה שלך נכללת בה (פצע שטחי בעומק פחות מ 1 -ס"מ, "נקי" ללא סימני זיהום וללא הרס רקמות, שקיבל טיפול מקומי תוך 6 שעות לאחר הפציעה. החיסון הקודם מספיק ל- 10 שנים במידה ובעבר קיבלת את החיסון המלא נגד טטנוס בתשלובות השונות של החיסונים, חלקם כולל חיסון נגד דיפטריה ואחרים. במידה ולא קיבלת בעבר את החיסון המלא נגד טטנוס (3 חיסונים בהפרשי זמן שונים) יש צורך בקבלת חיסון טטנוס בהקדם האפשרי ובהמשך להשלים את 2 המנות הבאות. ועוד הערה- במקרים של פציעה עורית יש לשאוב לשטיפה וחיטוי של הפצע בהקדם האפשרי. כל טוב

07/05/2017 | 09:09 | מאת: אנונימית

תודה רבה על התשובה המפורטת. אכן הפציעה קלה אך האם הדבר נכון (חיסון קודם מספיק ל 10 שנים) גם כאשר השריטה נגרמה מחוט ברזל מלא חלודה?

כן, החיסון נגד טטנוס תקף בכל מקרה ללא קשר לסוג החומר שבאים איתו במגע. במידה ויתפתחו סימני זיהום מקומי במקום הפציעה יש לתת טיפול אנטיביוטי שנותן כיסוי רחב.

09/01/2023 | 19:59 | מאת: דינה

נשרטתי גם טריטה שטחית מקופסת שימורים עם קצת חלודה- ירד טיפה דם . האם אני צריכה חיסון טטנוס והאם לשים בנתיים משהו על החתך? אין לי מושג אם התחסנתי ב10 שנים האחרונות

מנהל פורום רפואה דחופה (מיון)