איך מעלים כולסטרול טוב

דיון מתוך פורום  כולסטרול ותוספי תזונה

02/10/2010 | 19:19 | מאת: מיכל

הכולסטרול הטוב שלי מאוד נמוך -39 שאר ערכי הכולסטרול שלי טובים. אני לא לוקחת תרופות מכל סוג ומשתדלת לאכול בריא ולעשות ספורט. איך מעלים כולסטרול טוב?

לקריאה נוספת והעמקה
03/10/2010 | 10:23 | מאת:

מיכל שלום רב, ראשית אני שמחה לשמוע שאת מקפידה על אורח חיים בריא הכולל תזונה בריאה ופעילות גופנית. הכולסטרול הטוב צריך להיות גבוה מ-60 (אצלך 34). לפי מה שאת כותבת, שאר ערכי הכולסטרול שלך תקינים אך חשוב לי לציין שבודקים גם את היחסים בין סוגי הכולסטרול. כלומר, הכולסטרול הרע צריך להיות נמוך מ-100 אך גם ביחס נכון לכולסטרול הטוב. אשמח אם תכתבי את התוצאות של כל ערכי הכולסטרול על מנת שאוכל לחשב את היחסים. בנוסף מומלץ לשלב מזונות מסוימים כגון: אגוזי מלך ושקדים, שמן זית, מיץ רימונים, ירקות עליים ירוקים וירקות כתומים, זרעי פשתן וזרעי שומשום טחונים, דגנים מלאים, יין אדום (כוס ביום), תה ירוק ועוד בתפריט היומי שלך כדי להעלות כולסטרול טוב. כמו כן, חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע – תזונאים או נטורופתים לגבי בניית תפריט שיכלול את כל אבות המזון במינונים הנכונים לך וישלב בתוכו כמובן את המזונות והמאכלים שתורמים לשמירה על בריאותכם. להמלצות סולגאר לטיפול ותמיכה בשמירה על רמות כולסטרול מאוזנות: http://www.solgar.co.il/?CategoryID=303 אשמח לענות על כל שאלה נוספת, בריאות שלמה, דנה בר לבב

03/10/2010 | 21:40 | מאת: מיכל

אני לא זוכרת בדיוק את הערכים, אבל היחס כולסטרול כללי לHDL הוא 3.5 והיחס כולסטרול רע לטוב הוא 2.7. ככה שלכאורה הערכים בסדר, אבל בהתחשב בעובדה שאני רק בת 32 וחיה די בריא, אני מעדיפה לנסות לשפר את הערכים מוקדם לפני שאני ממש אצטרך תרופות.