כולסטרול גבולי לנער..

דיון מתוך פורום  כולסטרול ותוספי תזונה

27/09/2010 | 01:16 | מאת: דניאל בן חיים

אני בן 16 ולפני שנה וחצי בערך עשיתי בדיקת דם ושם נאמר לי שיש לי כולסטרול גבולי..והחלטתי שאני מתחיל לשמור כי הבנתי שפשוט צריך מכיוון שיש לי היסטוריה של מחלות לב וסוכרת מצד האבא ולחץ דם מצד האמא..איך ניתן להוריד אותו לרמת הנורמל ולשמור עליו שישאר שם...? אם תוכלי להביא לי בכליי עוד עצות כיצד להישמר ממחלות לב..לחץ דם וכד'..אשמח מאוד...תודה..:)

לקריאה נוספת והעמקה
27/09/2010 | 16:12 | מאת:

דניאל שלום רב, ראשית אני שמחה לשמוע שהחלטת לעשות שינוי באורח החיים בכדי לשמור על ערכים תקינים של כולסטרול, סוכר ולחץ דם לאור העובדות המשפחתיות. אתה בחור מתבגר ובשנה וחצי דברים רבים יכולים להשתנות. אני ממליצה לך, לפני גיבוש כל תוכנית טיפולית שהיא, לגשת לבדיקות דם חוזרות על מנת לקבל תמונת מצב עדכנית. במקביל חשוב לשמור בכל מקרה על תזונה המסייעת להורדת כולסטרול וסוכר הכוללת מזונות העשירים בסיבים תזונתיים (למשל קמח מלא, אורז מלא, שיבולת שועל, פסיליום, ירקות ופירות עם קליפתם). מומלץ להוסיף לתזונה מזונות המכילים אומגה 3 (אגוזי מלך, זרעי פשתן טחונים, ודגי ים צפוניים מסוג: סלמון, טונה, מקרל, סול, בקלה, הליבוט). כמו כן, חשוב להימנע ממזונות המכילים שומנים רווים, למשל מרגרינה, חמאה, גבינות צהובות שמנות, בשר ובעיקר איברים פנמיים כמו כבד, כליות, טחול או לב. כמו כן, מומלץ להוריד מזונות מטוגנים ומזונות העשירים בסוכרים כמו למשל ממתקים, חטיפים, מאפים ועוד. קיימים תוספי תזונה שונים ומגוונים לטיפול בכולסטרול וסוכר גבוהים ושמירה על ערכים תקינים. לקריאה על המלצות סולגאר לטיפול בכולסטרול: http://www.solgar.co.il/?CategoryID=225&ArticleID=688 לאחר שיהיו בידך תוצאות עדכניות של בדיקות דם אשמח אם תשתף אותי ואת קהל הגולשים ואוכל להמליץ לך באופן אישי. בריאות שלמה וחג שמח, דנה בר לבב

27/09/2010 | 20:16 | מאת: דניאל בן חיים

אנלא יכול לאכול דגים..מכיון שאמא שלי נגעלת מהם בצורה קיצונית..זה אומר שיש לי רק אומגה 3 הכדורים..שלכם אל תדאגי;) וטונה אם זה נחשב דג שעוזר..בקשר לבשר..עוטף כמו כרעיים פרגיות וכד' נחשב בשר שמעלה כולסטרול..? כי אני אוכל כמעט כל יום..אבל אני מקפיד לא לאכול את העור..גם הורדתי מלח לפני שנתיים מכל דבר שאני אוכל ובנוגע לגבינוטת שמנות אני אוכל רק קוטג' אז ככה שאין בעיה.. אם אפשר..בבקשה..שתוכלי איכשו לבנות לי תפריט שיעזור לי..אם כן אני אשמח מאוד...אבל בצורה מאוד כללית מכיוון שאני לומד בפנימיה אז אין לנו דברים כאלה..תודה רבה...!!!!!!