דחוף!!-עירוי אנסולין גלוקוז במשך הלידה

דיון מתוך פורום  אינסולין - דרכי טיפול

06/12/2012 | 23:43 | מאת: לילך

שלום ד"ר אלדור, הבנתי שיש פרוטוקולים שונים בבתי החולים לגבי הלידה ויש מי שפוסל את מתן העירוי גלוקוז במהלך הלידה. אני עם סכרת הריון מאוזנת באנסולין- 60 יח' נובומיקס 50 (30 צהריים ו30 בערב). רציתי לדעת לגבי הלידה שמשמשת ובאה, מה השיקולים בעד ונגד. והאם זה מסוכן שבמהלך הלידה אני קצת יתפרע עם מיצים ממותקים והסוכר שלי יעלה כדי שהמוניטור יהיה תקין במהלך הלידה והעובר לא יוולד במצב של היפו?

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לילך ההמלצות הן לשאוף לערכי סוכר בטווח התקין במהלך הלידה. לשם כך יש הנותנים ערוי גלוקוז ואינסולין ויש שעוקבים אחר הסוכר ומתחילים טיפול לפי הצורך. העיקר לעקוב אחר הסוכר לאורך הלידה ולהגיב בהתאם. גם ערך סוכר גבוה במהלך הלידה עלול להוביל לעובר הנולד עם היפוגליקמיה. מכאן שעדיף ומומלץ להשאר בטווח התקין. אני ממליץ לך להוועץ ברופא העוקב אחריך במהלך ההריון ולפעול בהתאם להמלצתו במהלך הלידה.

21/12/2012 | 10:05 | מאת: לילך

ד"ר אלדור, הגבת לשאלתי מס' שעות לפני שילדתי :) בסופו של דבר לא הזרקתי כלל אנסולין במשך יומיים למרות המלצת הגנקולוג שלי לאכול ולהזריק כרגיל בזמן לידה. לא ממש אכלתי ארוחות. (בשל צירים ממושכים חשבתי שהלידה תתפתח כל רגע). אבל הקפדתי לאכול מידי פעם דברים מתוקים וקלים כדי לשמור שרמת הסוכר בדם לא תרד.(כמו שוקולד יוגורט ופירות) רמת הסוכר היתה כל הזמן בסביבות 100 והילד נולד ללא התפתחויות חריגות וללא היפו אך היו מים מקוניאלים בדרגה 2. האם זה יכול להיות קשור גם לרמות סוכר?

מנהל פורום אינסולין - דרכי טיפול