מיומה בגודל 10 סמ מועמדת לניתוח

דיון מתוך פורום  שרירני רחם - מיומות

04/08/2018 | 00:04 | מאת: סונדוס

שלום דר' אני בת 41 רווקה ללא ילדים ומעוניינת לשמור את הרחם . יש לי שרירן במיקום ss בגודל 103*90 ממ צמוד לדופן האחורית כולה המחובר לרחם על בסיס רחב .מדי חודש סובלת מדימום מוגבר כאבים והקאות .מועמדת לניתוח בימים הקרובים ולאחר שקראתי בפורום רציתי לשאול האם האופציה לכרתת מיומה במקרה שלי אפשרית ללא פתיחת בטן . האם ייתכן שבזמן הניתוח יוחלט על כריתת רחם . האם דלקת בדרכי שתן חסם לביצוע הניתוח . אני חוששת ואודה לתשובתך בהקדם כולי תודה .

לקריאה נוספת והעמקה

החלטות על ביצוע ניתוח לכריתת מיומה, או רחם, בגישה לפרוסקופית (זעיר פולשנית) או בבטן פתוחה אמורות להתקבל בדיון עם הרוםא/ה המנתח, מאחר ופרט לשיקולים של מה נכון ואפשר לעשות זה לא רק פועל יותא של גודל ומיקום, אלא במידה רבה גם פועל ויוצא של יכולת ביצוע של המנתח/ת. לגבי שרירן יחסית גדול כפי שאת מתארת, וכזה המחובר לרחם על דופן רחבה (וזה ניתן לראות במדוייק רק במהלך הניתוח) עדיף לבצעו בבטן פתוחה אם יש לך כוונה להרות בעתיד ולא רק לשמר את הרחם מסיבות אישיות שאינן קשורות לפוריותך העתידית. כל ניתוח שמבוצע בלפרוסקופיה עלול להגיע לפתיחת בטן, וחובת הרופאים לידע אותך ולהחתים אותך על כך, מאחר ולניתוח לפרוסקופי יש מגבלות ולא ניתן לצפות מראש מה יהיה. דלקת בדרכי השתן: עדיף לטפל לפני, אבל אם את סובלת רק מתכיפות במתן שתן זה לא בהכרח כתוצאה מדלקת מאחר ושרירן גדול גורם במקרים רבים לתכיפות. יש לברר תחילה מה הסיבה ואם זו אכן דלקת. בהצלחה, פרופם׳ יונה תדיר

04/08/2018 | 08:39 | מאת: סונדוס

תודה דר' . אני כן רוצה ילדים בעתיד הקרוב .. אני עברתי תרבית שתן ויצאו ערכים גבוהיים מעל 40000 לחיידק איקולי למרות שקיבלתי טיפול ע"י ציפוראל למשך שבוע לטיפול בדלקת שהיתה בקרסול מעקיצת יתוש 2000 מ'ג ליום . למרות זה נקבעה הניתוח לעוד יומיים ואני בלי טיפול .

על נושא בדיקת השתן, והטיפול בה, עליך לדון עם המנתח/ת. ואם ברצונך ללדת, על בסיס התאור שלך על גודל ומיקום השרירן,עדיף לשקם את הרחם בבטן פתוחה. צלקת הרחם לצורך שימור ושיקום הרחם חשובה מצלקת דופן הבטן.

16/08/2018 | 21:04 | מאת: סונדוס

אני עברתי את הניתוח בבית חולים העמק ב 6.8 . בזמן הניתוח בגישה פתוחה לא היתה יכולת להוצאת הרחם מאחר ורוב דופנו האחורי תופסת מיומה גדולה שמגיעה עד הסירוזה הוחלט על mass reduction ובוצעה כריתה בחלקים במהלך הכריתה זוהתה כניסה לחלל הרחם והיה פוליפ שנכרת . לפי אולטרסאונד אחרי הניתוח נראה שעדיין נראה מסה סולידית עם זרימות דם ערות בגודל 43*47 ממ מה זה ? האם זה השרירן עצמו ? או ייתכן ממצא חשוד ...? לדעתך האם לא היתה אפשרות לפני הניתוח לדעת שיש הדבקיות ושהמיומה מגיעה למעי הגס ? היום אני עדיין מדממת אומנם לא הרבה אבל האם זה נורמלי ? האם יש טיפול שכדאי לעבור עכשיו אחרי הניתוח

שאלותיך חייבות לקבל מענה מהרופא/ה המנתח/ת. רק הם יודעים מה היה, מה הוצא, מה נשאר, ומה צריך לעשות. כל תשובה מצידי תהיה רק ספקולציה תאורטית ולמיטב הבנתי את מצפה(ובצדק) לתשובות קונקרטיות ולא להשערות. פרופ׳ יונה תדיר

17/08/2018 | 01:09 | מאת: סונדוס

תודה דר על המענה המהיר .. אני עדיין מנסה להבין ולהעכל מה שנעשה . אך עליי להודות בזה כי הייתה טעות מצדי שלא התייעצתי לפני הניתוח עם עוד רופאים ומעבירה מסר זה לכולם חובה להתייעץ .

ייעוץ מקדים והרגשה שאת יודעת לקראת מה את הולכת היא תמיד דבר חשוב. יחד עם זאת נראה לי שאינך עודה צדק עם הרופא או המחלקה בה נותחת ( ואיני יודע כמובן מי ניתח אותך. זה גם לא חשוב עכשיו). וזאת למה? א. לא ניתן לדעת לפני ניתוח אם יש או אין הדבקויות למעי. זה ניתן לראות רק בניתוח ולא בשום בדיקה, כולל אולטרהסאונג או MRI. ב. כפי שציינתי בתשובתי הראשונה, מיומה כזו ורחם כזה לא ניתן לשקם בלפרוסקופיה, אפילו בבטן פתוחה העדפת המנתח הייתה להמנע מכריתה מלאה של השרירן. ג. דימום בשלב זה שלאחר ניתוח הוא עדיין סביר. ד. המתיני תחילה לתוצאת הבדיקה ההיסטולוגית של מה שהוצא כדי לדעת במה מדובר. ולכן, חרדות זה מצב מוכר וסביר אף כי יש נשים החרבות יותר או פחות. אבל אין הצדקה להטיל דופי ברופא/ה המנתח/ת, יהיה זה מי שיהיה, ללא הצדקה. ותקוותי שיהיה בתשובתי זו כדי להבהיר את התמונה ולהרגיע. אין חשוב יותר משינה טובה, ודאי אחרי ניתוח. פרופ. תדיר.

30/03/2022 | 04:58 | מאת: ל

ואין כאן הצדקה לנזוף בה .עליך לדאוג לה ולא לקולגה שלך היא עברה הליך שבסופו התוצאות לא טובות וזכותה להמליץ על חוות דעת זו אינה אשמתה אלא אשמת מנתח וחבל שלא פיקפקת גם בי באחריות אלא נזפת בה

סביר להניח שנוכחות של שרירן בגודל זה ידועה לך כבר מזה זמן. הרצון לשמר את הרחם ברורה, אבל צריך להיות ברור לך שככל שאת ממתינה יותר, את גורמת לנזק גדול יותר. מה שצריך לעניין אותך כיום זה טיב צלקת הרחם בניתוח שנועד לכרות את השרירן תוך מאמץ לשמר את הרחם, ולא גודל הצלקת בדופן הבטן העלולה לייצר מגבלה בשימור הרחם.

מנהל פורום שרירני רחם - מיומות