אבחנה וטיפול בקוליטיס וגסטריטיס
דיון מתוך פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אמי, בת 70, אובחנה כסובלת מגסטריטיס, ומיקרוסקופיק קוליטיס (לאחר קולונוסקופיה. אין ממצאים סרטניים). לקחה הרבה שנים משככי כאבים (לרבות וולטרן) באופן מסיבי מזה חודשיים וחצי היא משלשלת כ- 8 פעמים ביום בממוצע, ללא קשר לסוג האוכל (למרות שבמעקב דיאטטי ותזונה מתאימה). כמו כן, לאחר כל סוג אוכל, יש לה מייד כאבים בבטן העליונה, בחילה, ואז שלשול. אין לה יציאות "רגילות" פרט לשלשולים. קיבלה "קל בטן"- ללא שום השפעה... מה מומלץ במצבה? (אין שום הטבה)
שלום לך, יש להפנותה להמשך בירור בהקדם. ברקע ציינת קוליטיס מקרוסקופי שיכולה לגרום לשלשולים רבים ומצריכה טיפול, אך תחילה יש לשלול דברים נוספים כגון זיהומים, מחלות דלקתיות.