הליקובקטר חוזר ומטריד

דיון מתוך פורום  גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה

24/06/2019 | 08:33 | מאת: וטי

שלום לצוות הפורום בן 35 בשנים האחרונות 4 שנים בערך מתמודד עם hp לאחר מספר קורסים אנטיביוטיים הולחט לבצע תרבית לחיידק ונצצא שהחיידק רגיש לאנטיביוטיקה מסוג מוקסיפן-טאבניק בכל פעם שאני לוקח את השילוב הנל החיידק נכחד על למדד מאוד נמוך שמצביע על מיגור התופעה ....והחיים חוזרים למסלולם ללא תופעות מעיקות....אבל.....לאחר מס חודשים חצי שנה של שקט בערך ..שוב מתקפה צרבות שירפה בגרון וכו ...בת הזוג שלי התחילה גם לסבול מתופעות לא נעימות .ביצעה תבחין נשיפה ...וגם אצלה החיידק בועט ...אצל בת הזוג החיידק טרם הוכחד עכב הפסקת הטיפול(תופעות לוואי) .שאלתי :מה הפרוטוקול במקרים כאלו ?למה החיידק חוזר אליי בלי סוף ?האם אנו כבני זוג מדביקים אחד את השני וכאן המעגל בעצם לא נפסק? האם החיידק פיתח עמידות לאנטיביוטיקה שאני לוקח ???אחרי הכל רק השילוב של מוקסיפן וטאבניק מעלימים אותו .מה כדאי לעשות ??

לקריאה נוספת והעמקה

על פי התאוריה החיידק נרכש בילדות, ופחות מאדם לאדם בגיל מבוגר. יתכן ויש לך/לבת זוגך עמידות, במקרה ושני קווי טיפול לא 'הכחידו' את החיידק, מקובל לעשות תרביות על מנת לבדוק רגישות שלו לאנטיביוטיקה.

28/06/2019 | 18:54 | מאת: מוטי

עשיתי תרביות לחיידק נמצא שהוא רגיש לשתי סוגי אנטיביוטיקה טבאניק-פלאג׳יל לקחתי את הטיפול אכן החיידק הוכחד אבל אחרי חצי שנה בערך חזר להעשות לי בעיות ... האם זה לא מסוכן לקחת יותר מידיי טיפולים? האם עצם העובדה שבת הזוג שלי לא השלימה טיפול ועדיין נושאת את החיידק בצורה שמתבטאת קלינית עם הפרעות בעיכול וכו האם בגלל זה אני נדבק שוב בגלל שלאישתי גם יש ??

מנהלי פורום גסטרואנטרולוגיה - הלל יפה