שאלה נוספת-שימור פוריות

דיון מתוך פורום  טיפולי פוריות

20/03/2019 | 17:08 | מאת: אנונימית

אשמח לייעוץ. לאור רקע רפואי של אנורקסיה (כיום במשקל תקין), פניתי לרופאת נשים לבדיקות לקראת התחלת תהליך של כניסה להריון. אני בת 24 בעלי בן 27. US אגן קטן יצא תקין. לאור FSH גבוה (8, תחת השפעת גלולות) נשלחתי לבדיקת AMH ויצא 1.17. הופנינו לתחילת תהליך של שימור פוריות (הקפאת עוברים) ועדיין מחכים לתור לרופא מומחה. בינתיים הפסקתי לקחת גלולות כדי שאוכל לבצע פרופיל הורמונלי חדש. אשמח לדעת: 1. האם ניתן לבצע פרופיל הורמונלי במחזור הראשון אחרי הפסקת הגלולות? והאם ניתן להעריך מתי זה יהיה (לקחתי גלולות פחות משנה, מסוג זואלי, ללא מחזור). 2. האם התהליך (לפני השאיבה ולאחריה) פוגע בתפקוד היום-יומי (אני סטודנטית, שוקלת אם כדאי לי לפרוש מהסמסטר). 3. האם יש סיכוי שנקבל כיסוי של סל הבריאות במצבנו (אני בקופ"ח מכבי, בעלי בצבא)? 4. האם מומלץ לבצע 4 מחזורים רציפים, ככל שלא תתקבלנה 20 ביציות, או שניתן יהיה מתישהו לנסות טבעי? אם כן מתי? תודה רבה!

לקריאה נוספת והעמקה
21/03/2019 | 09:02 | מאת: פרופ' משיח שלמה

הרבה שאלות: בדיקת AMH לקביעת הרזרבה השחלתית טובה לאין שעור מה-FSH והבדיקה אצלך אינה מצביעה על רזרבה נמוכה במיוחד. רצוי גם לבצע בדיקה פשוטה ב-US והיא AFC, ז.א. ספירת הזקיקים הקטנים שבהקף כל שחלה. בכל מקרה איני חושה שמצבך ישכנע את הקופה לתת לך טיפול לשמירת הפוריות על חשבון הקופה. ניתן לעשות זאת באופן פרטי, אבל היות ואת נשואה הייתי מקפיא עוברים ולא ביציות.

21/03/2019 | 10:20 | מאת: ללא

תודה על המענה. ממה שהבנתי הamh בתחתית הטווח התקין. זה לא מחייב שאעשה שימור אם ארצה ילדים בהמשך? הרזרבה הרי מדרדרת ...אז גם אם עכשיו נחשב תקין עוד כמה שנים כבר יהיה בעייתי לא (באידיאל היינו רוצים מספר ילדים)? ואכן הכוונה להקפאת עוברים. היית ממליץ לנסות עכשיו טבעי ובמידה שנצליח לעשות את השימור אחרי ההריון ולידה?

מנהל פורום טיפולי פוריות