cmv
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר הלפרין שלום, בתי (שנתיים וחצי) סבלה לפני כחודש ממחלת חום. נעשתה ספירת דם, לפי רופא שראה את הבדיקה - יתכן מחלת הנשיקה (לימפוציטים אטיפיים 8%, לא נעשתה בדיקה ספציפית לאיתור וירוס מסויים). שאלתי - האם יתכן ומדובר ב-cmv (עד כמה שהבנתי זהו וירוס שגורם ל"מחלת הנשיקה")? אני כעת בתחילת הריון, ובכוונתי להיבדק לאיתור נוגדנים. האם לאחר חודש מהמחלה של בתי, במידה ואכן היתה הדבקה, ניתן יהיה לראות זאת בבדיקת הדם שלי? מודה על תשובתך
שלום אורנה, מבחינה סטאטיסטית רוב מקרי מחלת הנשיקה נגרמים ע"י EBV ולא ע"י CMV. לעצם שאלתך- אני הייתי מבצע תחילה בדיקות לבתך (סרולוגיה ל- EBV ו- CMV), ורק אם יתברר שמחלתה אמנם נגרמה ע"י CMV מבצע בדיקה דומה גם אצלך. הרבה בריאות אפי