עטלפים

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

12/06/2016 | 00:18 | מאת: ענבר

דר הלפרין שלום רב וחג שמח. שאלת עטלפים: ילדיי ואני טיילנו אתמול בגינה. מעלינו חגו עשרות עטלפים (בסביבת כפר ויתקין), לפתע כל אחד מאיתנו חש כמה טיפות שקופות על הראשים. שאלותיי: 1. האם דווחו בישראל מקרי כלבת או היסטופלזמוזיס מתי שהוא? 2. האם יש/כדאי לעשות עכשיו משהו? טיפול פרופילקטי ....נראה לי לא סביר אבל אולי יש איזה פרוטוקול חדש. 3. האם היסטופלזמוזיס עובר ממגע בראש בו יש כמה טיפות לתוך הפה למשל? תוך כמה זמן הרוק לא מדבק בהנחה שיש בו סיכון? 4. ולגבי כלבת... האם דווח על הדבקה מעטלפים? הרי כל המדינה מופגזת בעטלפים... תודה תודה. ענבר.

לקריאה נוספת והעמקה
12/06/2016 | 00:42 | מאת: ענבר

שאלות מזעזעות אמנם אבל תוך כמה זמן כלבת מתפרצת ותוך כמה זמן היסטופלזמוזיס? תודה שוב. ענבר.

12/06/2016 | 00:50 | מאת: ענבר

כמה זמן נגיף הכלבת חי בחוץ והאם עלול לבצע הדבקה אם שמים אותו בפה או באף או בעין? כמה זמן גברת היסטופלזמה נמצאת על משטחים והאם ניתן להידבק דרך הפה/אף/ עין? שוב, תודה. ענבר.

שלום ענבר, 1. נגיף הכלבת הוא אנדמי בישראל (בקרב חיות בר). מקרי תחלואה אחרונים של בני אדם בארץ אירעו לפני כ- 20 שנה. 'היסטופלזמה' הייתה קיימת בישראל (פלסטינה) בעבר, אך מזה שנים רבות מאד שאין דיווחים על מקרי הדבקה שאירעו בארץ. 2. אינני מכיר אירוע של הדבקה בכלבת בארץ שנגרם עקב מגע עם עטלף. יחד עם זאת, בנושא כלבת עכשווית יש לפנות ללשכות הבריאות המחוזיות (היות ורק שם מרוכזים הנתונים על תפוצת הנגיף בארץ בכל זמן נתון). אמור להיות תורן בכל אחת מהן. 3. אינני מכיר המלצה לקבלת טיפול מונע כנגד 'היסטופלזסמוזיס' במהלך אירוע כמו זה המתואר בשאלתך. 4. הכנסת נגיפי כלבת ו/או פטריות 'היסטופלסמה' לפה עשויה להסתיים בהדבקה. 5. זמן הדגירה של 'היסטופלאסמוזיס' הוא כ- 10 ימים (פלוס מינוס שבוע). זמן הדגירה של כלבת הוא בד"כ בין מספר ימים למספר חודשים. הרבה בריאות אפי

מנהל פורום מחלות זיהומיות