MMR וחיסון לאבעבועות

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

22/09/2008 | 18:40 | מאת: נעמה

שלום ביום שבת בתי (3) נחשפה לילד חולה אבעבועות (24 שעות טרום הופעת הפצעונים). החשיפה כללה שהייה באותו חדר וקרבה פיסית (במהלך יומולדת). ביום ראשון נודע לי שהילד אובחן כסובל מאבעבועות. בשל נסיעה שלנו למספר שבועות לתאילנד החלטתי לחסנה במהלך 72 שעות שלאחר החשיפה. בקופ"ח נאמר לי שלא ניתן לחסן היות והיא קיבלה חיסון MMR לפני 20 יום ושיש צורך להמתין חודש ימים. האם חודש הוא זמן ההמתנה המינימלי ומדוע? האם בשל ירידה ביעילות החיסון או סיבה אחרת? האם ניתן להעריך את סיכויי ההדבקות בשלב זה? תודה!

לקריאה נוספת והעמקה

שלום נעמי, הסיבה להמתנה של 4 שבועות לפחות בין שני החיסונים (MMR ואבעבועות) נובעת מכך ששניהם מכילים נגיפים חיים מוחלשים ש"מפריעים" אחד לשני אם הם ניתנים בסמיכות זה לזה. יחד עם זאת, על פי הנחיות משרד הבריאות אין איסור לבצע חיסון של אבעבועות 3 שבועות לאחר MMR, וה"מחיר" של צעד כזה הוא הצורך לחזור על החיסון כנגד אבעבועות בעתיד כדי להבטיח שהילד יהיה מוגן הייטב ככל האפשר גם מפני נגיף זה. הרבה בריאות אפי

22/09/2008 | 19:35 | מאת: נעמה

תודה רבה על התשובה המפורטת! כרגע יש בידי את החיסון אך הקופ"ח אינה מוכנה לבצע את החיסון בשל הפרוטוקולים על-פיהם הם עובדים ושבהם נדרשת המתנה של 4 שבועות. בינתיים, לא עזרו תחנוניי. האם יש לי אפשרות נוספת, פרט לקופ"ח, לקבל את החיסון? חלון ההזדמנויות לקבלת החיסון הולך ומצטמצם.. שוב תודה!

מנהל פורום מחלות זיהומיות