mrsa וניתוח חניכיים

דיון מתוך פורום  מחלות זיהומיות

13/05/2008 | 10:48 | מאת: לילי

שלום! אמי ז"ל הייתה מאושפזת בחודש האחרון בבית החולים ונדבקה בחיידק הmrsa שנמצא בכייח שלה. בפרק הזמן עד שנערכו הבדיקות להימצאות החיידק ובזמן עד לקבלת התוצאות, טיפלנו בה ללא כפפות. נתנו לה לשתות עם בקבוק וקשית כך שנגענו בקשית מהפה שלה פעמים רבות. בני צריך בן ה16 צריך לעבור ניתוח בחניכיים בקרוב. כיוון שהוא ביקר את אמי מספר פעמים, האם קיימת בעיה ? האם צריך לבדוק אם הוא נשא לפני הניתוח ? ואם אפשר לטפל . לגבי יתר המשפחה שטיפלה באמא, האם עלינו להבדק כדי למנוע בעיות בעתיד? האם יש סכנה שנדביק אחרים דרך הרוק, למשל שתיה מאותה כוס ? אודה לך מאוד אם תבהיר לי אם קיימות סכנות ואם כן איך למנוע אותן.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום לילי, כמובן שיתכן שאחד מכם "נדבק" בחיידק ה- MRSA (דהיינו- החיידק עבר מגופה של האם לגופו של בן המשפחה המטפל בה) אך משאלתך הבנתי שעד כה החיידק הזה לא גרם אצל אף אחד מכם לתחלואה כלשהי. בהנחה שאף אחד מכם איננו "עובד בריאות" (דהיינו מטפל בחולים אחרים), אני לא רואה סיבה להיבדק, או לשנות את "הרגלי החיים" שלכם בגלל האירוע בשלב זה (וזה נכון גם לגבי הבן שאמור לעבור בקרוב ניתוח חניכיים). הרבה בריאות אפי

13/05/2008 | 17:39 | מאת: לילי

תודה על תשובתך המהירה. גלויי החיידק היה לפני כ 3 שבועות. האם זה מספיק זמן כדי לדעת אם יש תחלואה כלשהי ? תוך כמה זמן אפשר לדעת ?

מנהל פורום מחלות זיהומיות