אמבה במעיים
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
בת 21, אחרי מחלת הנשיקה. סובלת משלשולים מלווים בנזילת דם מהרקטום. רמת אאוזינופילים גבוהה בדם (18% ) ושקיעת דם -30. חשד לטפיל כנראה אמבה, למרות שבבדיקת צואה לא נמצאו פרזיטים,ביצי תולעים או סלמונלה. הרופא רשם פלז'יל 1500 מ"ג, ליום. אולם ביקש להמתין עד יום ראשון ולעשות בדיקה נוספת ורק אז להתחיל את הטיפול התרופתי. בינתיים השלשולים הדמיים ממשיכים. האם ההמתנה הזו עלולה להזיק?, האם האמבה (בהנחה שהיא קיימת), עלולה לעשות נזק בלתי הפיך, או לחילופין להתפשט לאברים אחרים כמו הכבד.? מה לעשות? בבקשה תשובה מהירה , אני אובדת עיצות... בתודה מראש. קסנדרה.
שלום קסנדרה, קיימים סוגים שונים של אמבות במעיים, כשהמסוכנת בהם- H. HYSTOLYTICA, יכולה גם לפגוע בכבד. יחד עם זאת, בהיעדר עדות שהשלשול שלך נובע ממחלה זיהומית כלשהי, לרבות זאת שנגרמת ע"י אמבות, לא הייתי ממהר לקפוץ למסקנות ולתת טיפול אלא ממליץ על המשך בירור (למשל- דגימת צואה חוזרת לטפילים) לסיבה האמיתית של תלונותייך. הרבה בריאות אפי