חיסון נגד חזרת
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני בן 34 ומעולם לא חליתי או חוסנתי נגד חזרת, הבנתי שאם אחלה במחלה בגילי, עשויות להיות לזה תופעות לוואי קשות (כגון עקרות, דלקות באשכים וכולי). למרות זאת, הבנתי שרופאים ממליצים לאנשים במצבי לא להתחסן. מדוע? האם יש תופעות לוואי / סיכונים לחיסון לאדם בגילי? תודה מראש על העזרה, גדי
שלום גדי, 1. קודם כל לא ברור לי כיצד "התחמקת" מלקבל את הזריקה בילדותך. 2. שנית- אין מניעה לקבל את החיסון בכל גיל, אך כיוון שהסיכוי לחלות בחזרת בגיל מבוגר הוא נמוך אזי לא ממליצים לקבל את החיסון כנגד מחלה זאת בגיל זה (כמו שלא ממליצים לאנשים להתחסן "סתם" נגד מחלות רבות אחרות כגון דלקת קרום מח מניגוקוקאלית, קדחת צהובה, דלקת ריאות פנוימוקוקאלית, ועוד ועוד רק בגללם שקיימים חיסונים כנגד מחלות אלו). הרבה בריאות אפי