הרפס
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר אפי שלום, הבנתי ממך בעבר כי התקף הרפס גניטלי יכול להיות מסוכן לעובר גם בהריון במידה והוא חריף. האם יש דרך לזהות התקף חריף? האם התקף שנמשך כשבוע יכול להחשב חריף? (זה היה התקף משולב הוא התפרץ גם קצת באזור המקורי שלו - בשפתיים....) האם בדיקת מי שפיר יכולה להעלות את הסיכוי לפגיעה בעובר במקרה של התקף מיד לאחר הבדיקה? (אני מניחה שבזמן התקף לא נוהגים לבצע בדיקה כזו?) תודה נולי
שלום נולי, הרפס מסוכן לעובר (במהלך ההריון) בעיקר אם מדובר בהרפס 'ראשוני' (דהיינו פעם ראשונה בחיים שאת חולה בו), ולילוד (במהלך הלידה) בעיקר אם הוא 'פעיל' (דהיינו ישנן שלפוחיות טריות באבר המין). הרבה בריאות אפי
האם קיים סיכון גדול יותר להדבקת העובר אם מבצעים את הבדיקה?