אדמת והריון
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, אני נמצאת לפני נסיונות כניסה להריון ראשון והבנתי כי עלי לקבל חיסון נגד אדמת. על פי מה שנמסר לי קופ"ח כללית לא מממנת את הבדיקה לנוגדני אדמת מטעמי עלות ונממליצה על קבלת החיסון בטיפת חלב. כיום יש ביידי רישום של פנקס החיסונים בו מופיע כי קיבלתי חיסון לאדמת בכיתה ו''. מעבר לכך, אינני יודעת אם קיבלתי חיסון נוסף בצבא או בעבר הקרוב (כיום אני בת 30). שאלתי היא האם קבלת מנת חיסון עודפת נגד אדמת (במידה וכן קיבלתי מנה נוספת בשנים האחרונות ואינני זוכרת זאת) איננה מהווה סיכון בפני עצמה ומה עלי לעשות. בתודה, חן
שלום חן, עקרונית קבלת מנה שלישית של חיסון נגד אדמת (אם אמנם מדובר אצלך במנה שלישית) לא צריכה להוות בעיה מיוחדת, אך מומלץ להמתין חודש ימים בין מועד קבלת חיסון זה לבין מועד הכניסה להריון. הרבה בריאות אפי