האם צריך חיסון כלבת?
דיון מתוך פורום מחלות זיהומיות
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
האם ניתן להידבק בכלבת מהתעטשות של חתול רחוב בסמוך לפנים? קראתי שכלבת עוברת ברוק. האם היא מדבקת כמו שפעת בדרכי הנשימה - אף ופה? האם במצב כזה צריך לקבל חיסון או שאין כל חשש להדבקה. זה קרה אתמול בסיטואציה של ישיבה על מעקה אבן בחצר הבית כשחתול רחוב מהבניין בא לקראתי כנראה כדי לקבל אוכל והתעטש מס' פעמים לידי (בגלל שישבתי הייתי נמוכה והוא היה על המעקה לידי)
שלום דנית, שאלה מענינת: אני מעולם לא שמעתי על הדבקה של בן אדם בכלבת לאחר חשיפה רק לעיטוש של חתול או כלב חולה (ללא אירוע של נשיכה), אם כי תוארו מקרים של הדבקות לאחר ליקוק ריריות (פה, עין) ע"י כלב חולה. כדאי לך אפוא להפנות את השאלה גם ללשכת הבריאות המחוזית הסמוכה למקום מגורייך. הרבה בריאות אפי